رئیس اداره امور قرآنی اوقاف قم خبر داد:

برگزاری چهل‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم یادبود «شهدای خدمت»

«صالح نژاد» با اشاره به برگزاری چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم یادبود شهدای خدمت، گفت: ثبت نام مرحله نخست این مسابقات از یکم خرداد آغاز شده و تا ۱۹ خرداد جریان دارد.
کد خبر: ۶۶۹۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۳ - 26May 2024

برگزاری چهل‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم یادبود «شهدای خدمت»
به گزارش دفاع‌پرس از قم، «محمد صالح نژاد» رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم در گفتگویی با اشاره به برگزاری چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اظهار داشت: این دوره از مسابقات با عنوان یادبود و بزرگداشت شهدای خدمت برگزار خواهد شد.
وی افزود: مسابقات سراسری قرآن کریم که سازمان اوقاف متولی آن است، معتبرترین مسابقات قرآنی ایران و جهان اسلام به شمار می‌رود که از مرحله شهرستانی تا بین‌المللی تدارک دیده شده است.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه ثبت نام در مرحله نخست چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن از یکم خردادماه آغاز شده است گفت: علاقمندان می‌توانند تا ۱۹ همین ماه با مراجعه به تارنمای سازمان اوقاف به نشانی www.my.oghaf.ir اقدام به نام‌نویسی کنند.
وی ادامه داد: تمام علاقمندان، حافظان و قاریان و همچنین فعالان قرآنی در حوزه‌های مختلف معارفی که بالای ۱۸ سال سن داشته باشند می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: بخش آوایی مسابقات شامل رشته‌های حفظ (پنج، ده، ۲۰ و ۳۰ جزء)، قرائت، ترتیل، دعاخوانی، اذان، مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم است.
وی با اشاره به رشته‌های بخش عمومی این مسابقات عنوان کرد: معارف قرآن کریم (ترجمه سوره‌های لقمان، حجرات و حشر)، معارف تخصصی قرآن، معارف نهج‌البلاغه و معارف صحیفه سجادیه، در این بخش گنجانده شده‌اند.
صالح‌نژاد افزود: امسال همچنین برای نخستین بار علاقمندانی که در بازه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال هستند می‌توانند در بخش مربوط به خود و در رشته‌های قرائت و حفظ کل قرآن کریم ثبت نام کنند.
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها