معرفی کتاب؛

«ابوذر»

کتاب «ابوذر» به اهتمام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هرمزگان، اثری است که به سیره اخلاقی شهید «ابوذر عبدالله پور مینابی زاده‌» می‌پردازد.
کد خبر: ۶۶۹۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۴ - 27May 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، کتاب «ابوذر» به اهتمام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هرمزگان، اثری است که که به سیره اخلاقی شهید «ابوذر عبدالله پور مینابی زاده» می‌پردازد.

این کتاب که در ۵۰ صفحه به اهتمام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هرمزگان، طراح جلد «هادی فراهانی» توسط انتشارات «نشر امینان» با شمارگان ۳۰۰ نسخه به بازار نشر عرضه شده است.

در بخشی از این کتاب آمده است:

کظم غیظ
به نقل از پدر بزرگوار شهید، ایشان نه تنها در این زمینه نیز سرآمد بود بلکه با رفتاری پسندیده و احسان و نکویی درمورد اهانت ها و خشونت به خود برخورد می کردند و و این ویژگی او باعث می شد که سر سخت ترین و لجوج ترین شخصیت ها نیز در مقابلشان رام و آرام شوند و برای ایشان احترام قائل شوند.

کظم غیظ ارزش اخلاقی مهمی است که به معنای حبس کردن و فروبردن غیظ است. در مورد جایگاه کظم غیظ باید گفت که قرآن آن را از صفات متقین برشمرده است(آل عمران، ۱۳۴) زیرا فروبرندگان خشم می خواهند از آلودگی ها دور باشند و حالت غیظ زمینه ی بسیار مناسبی برای ابتلا به آلودگی های قولی و عملی است. از همین رو پیامبر (ص) به فردی که سفارشی از ایشان خواست دوبار بر غضب نکردن تاکید کرد و فرمودند: «قدرتمند کسی نیست که در کشتی قدرتمند باشد بلکه قدرتمند کسی است که مالک نفس خود هنگام غضب باشد.»

و امام باقر (ع) نیز در مورد اثر کظم غیظ در تعالی معنوی انسان اینگونه می فرمایند: «هرکه خشم خود را فرو خورد و بر اجرای آن توانا باشد، خدا روز قیامت دلش را پر از امن و ایمان می کند.» (تحریری، اخلاق اجتماعی، ص ۱۱۶)

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار