یادداشت/ محمد کشاورز

نقش رسانه‌ها در ساختن ایران قوی و آرزوی شهید جمهور پرتلاش

رئیس جمهور برای نقش، شأن و رسالت رسانه‌ها در آگاهی‌بخشی، اعتمادآفرینی و مشارکت‌آفرینی در جامعه اهمیت قائل بود و معتقد بود که بیان رسانه‌ها و قلم فعالان این عرصه، نقش مهمی در حفظ وحدت و انسجام اجتماعی و نیز در کیفیت مقابله با جنگ ترکیبی، رسانه‌ای و روانی گسترده دشمن دارد.
کد خبر: ۶۶۹۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۳ - 27May 2024

گروه سیاسی دفاع‌پرس- «محمد کشاورز» مسئول بسیج رسانه استان قزوین؛ مدتی است از سانحه دلخراش سقوط بالگرد و شهادت ریاست محترم جمهور و هیئت همراهشان در بازگشت از افتتاح یک سد مرزی در منطقه کوهستانی شمال غربی ایران می‌گذرد و کشور داغدار از دست دادن مردی است که کار و تلاش شبانه‌روزی و بی‌وقفه برای ساختن ایران قوی و پیشرفته را به صورت عملی و واقعی نشان داد؛ کسی که دولتش را خدمت‌گذار و دغدغه‌اش را گره‌گشایی از زندگی مردم می‌دانست.

بدون شک بهترین راهکار هر ملت و کشوری برای پیشرفت، انجام کار متراکم و استفاده حداکثری از منابع انسانی و ظرفیت‌های موجود است. شهید رئیسی نیز در مدت کوتاه ۳۳ ماهه سکانداری دولت سیزدهم، علیرغم وجود کوهی از مشکلات باقیمانده و انباشته از قبل و نیز شرایط تحریمی و ... با توجه به همین راهکار، قدم‌های بزرگی در عرصه‌های زیربنایی و رفع موانع موجود در امور جاری کشور برداشت.

قطعاً برای روشن نگاه داشتن چراغ پیشرفت کشور و امیدبخشی صادقانه به جامعه، اهالی رسانه نقش موثر و بی نظیری دارند و خواست و توقع رئیس جمهور شهید از اصحاب رسانه نیز همین موضوع و مساله بوده است.

شهید رئیسی در آخرین نشست رسمی با جمعی از مدیران رسانه‌ها که عصر روز پنجشنبه ۲۴ اسفند ماه در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد به موضوعات مهمی از وظایف رسانه‌ها اشاره کرد که می‌توان از آن به عنوان نقشه راه و مانیفست اهالی رسانه یاد کرد. او به جایگاه مهم رسانه در مقابله با جنگ ترکیبی دشمن علیه ملت ایران اشاره کرد و معتقد بود که راهبرد دشمن ایجاد یاس در جامعه با بزرگنمایی ضعف‌ها و ترویج «نمی‌توانید» و «نمی‌شود»‌ها است و تقسیم صحیح در میان رسانه‌ها را نه دسته‌بندی چپ و راست، بلکه دسته‌بندی رسانه‌های امیدآفرین در برابر یاس‌آفرین می‌دانست.

رئیس جمهور برای نقش، شأن و رسالت رسانه‌ها در آگاهی‌بخشی، اعتمادآفرینی و مشارکت‌آفرینی در جامعه اهمیت قائل بود و معتقد بود که بیان رسانه‌ها و قلم فعالان این عرصه، نقش مهمی در حفظ وحدت و انسجام اجتماعی و نیز در کیفیت مقابله با جنگ ترکیبی، رسانه‌ای و روانی گسترده دشمن دارد. می‌گفت در جامعه زمینه‌های فراوانی برای امیدآفرینی وجود دارد و دولت باید با اقدام و عمل، و رسانه‌ها با قلم و بیان خود در مسیر ترویج نقاط قوت و تلاش برای رفع نقاط ضعف اقدام کنند.

همچنین، نقش رسانه‌ها در جنگ روایت‌ها، تصویرسازی از دستاورد‌ها و اقدامات بزرگ نظام و انقلاب با بهترین، مطمئن‌ترین، واقعی‌ترین و باورپذیرترین روایت‌ها که باعث حفظ مرجعیت رسانه‌های داخلی می‌شود از دیگر نکات مورد تأکید آقای رئیسی بود.

حال که در این واقعه اسفناک، سید ابراهیم رئیسی عزیز را از دست داده ایم، توجه و انجام خواسته‌های عاقلانه و داهیانه او از اصحاب رسانه می‌تواند کمک شایانی برای ساختن ایران قوی و پیشرفته باشد و امید که ما اهالی رسانه بتوانیم با جهاد تبیین و اطلاع رسانی صادقانه و منصفانه از اقدامات و عملکرد قابل توجه و موثر دولت کوتاه رئیس جمهور شهید، نقش به سزایی در امیدآفرینی و بالطبع زمینه سازی برای حضور گسترده و پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم و ادامه این راه ریل گذاری شده و پر افتخار باشیم.

ان شاءالله

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار