تورقی بر سخنان آیت‌الله مشکینی و شهید صیاد شیرازی در هفتم خرداد سال ۱۳۶۱؛

ضرورت ورود رزمندگان به خاک عراق برای خروج شهرها از تیررس دشمن

خرداد سال ۱۳۶۱ اغلب مسئولان کشور با وجود پیروزی‌های قوای نظامی ایران در عملیات‌ها، معتقد بودند تا هنگامی که شرایط ایران برای پایان جنگ محقق نشده است، نباید جنگ را متوقف کرد.
کد خبر: ۶۶۹۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۸ - 27May 2024

رزمندگان اسلام باید برای خروج شهرهای ما از تیررس دشمن وارد خاک عراق شوندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس به نقل از سازمان اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه، مرحوم آیت‌الله «علی مشکینی» امام‌جمعه قم، هفتم خرداد سال ۱۳۶۱ در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، پس از تبریک پیروزی‌های رزمندگان در جبهه‌های جنگ، با هشدار به حامیان حکومت بعث عراق گفت: سخنان ناصحانه امام امت را بپذیرید و در جای خودتان بنشینید و بیش از این، بر این مرده صدام حسین سوگواری نکنید که اسلام پیروز خواهد شد، چه شما به عراق کمک بکنید و چه نکنید.

امام‌جمعه قم افزود: درست است که ما قصد تجاوز به خاک دیگر را نداریم؛ ولی رژیم کافر بعثی هنوز از داخل خاک عراق شهرهای ما را به توپ می‌بندد. من از امام امت درخواست می‌کنم اجازه بدهند نیروهای دلاور ما قدری وارد خاک عراق شوند که شهرهای ما از تیررس دشمن خارج شود و با خیال آسوده بتوانیم به بازسازی ویرانه‌های به‌جامانده از یورش صدامیان بپردازیم.

به گزارش خبرنگار روزنامه کیهان، این پیشنهاد آیت‌الله مشکینی با فریاد تکبیر نمازگزاران مورد تأیید قرار گرفت.

جشن پیروزی در کربلا و فتح قدس

همچنین، سرهنگ «علی صیاد شیرازی» فرمانده نیروی زمینی ارتش که سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه تهران در هفتم خرداد سال ۱۳۶۱ بود، در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: ما به یاری خداوند داریم جنگ را با پیروزی به پایان می‌رسانیم و رزمندگان ما همچنان در صحنه حضور دارند که به یاری خداوند زودتر کار را تمام کنیم و جشن پیروزی را ان‌شاءالله در کربلا بگیریم.

به گفته وی؛ ما این جنگ را ادامه خواهیم داد؛ چون حق‌مان ضایع شده است و ما باید برای احقاق حق خود بکوشیم. ما هشدار می‌دهیم به آن مزدورانی که می‌خواهند به رژیم عراق کمک کنند، اگر آن‌ها قبل از اینکه ما به سراغ‌شان برویم، آن‌ها می‌خواهند زودتر به نزد ما بیایند، بیایند تا زودتر به سرنوشت صدام دچار شوند.

سرهنگ صیاد شیرازی در پایان سخنان خود نیز گفت: ما با ترکیبی که در جبهه‌ها داریم، امیدواریم که به یاری خداوند ان‌شاءالله در فتح قدس هم موفق شویم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر، درباره پاک‌سازی دیگر نقاط کشور از وجود اشغالگران ارتش بعث عراق نیز گفت: به‌حمدالله ما در سرازیری نبرد قرار گرفته‌ایم و دشمنی که مقابل ما هست در شرایطی قرار دارد که دیگر نمی‌تواند کوچک‌ترین تهدیدی را برای ما ایجاد کند؛ بلکه ما ان‌شاءالله با ضربات پی‌درپی و با همان مشت گره کرده‌ای که نبرد را آغاز کردیم، تمام زمین‌های اشغالی را از دست‌شان می‌گیریم و با صبر و استقامتی که ملت عزیز ایران نشان دادند، از برکت رهبری امام و همت رزمندگان اسلام، به‌زودی به پیروزی نهایی نائل خواهیم شد.

منبع:

حبیبی، ابوالقاسم، روزشمار جنگ ایران و عراق: آزادسازی خرمشهر؛ پایان رؤیای تجزیه ایران، (کتاب نوزدهم)، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، تهران ۱۳۹۸، صص ۶۵۵، ۶۵۶

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار