برگزاری یادواره شهدای خدمت در تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان

یادواره شهدای خدمت با حضور آیت‌الله «خاتمی» نماینده ولی فقیه در استان زنجان در تیپ ۲۱۶ زرهی برگزار شد.
کد خبر: ۶۶۹۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶ - 27May 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، یادواره شهدای خدمت با حضور آیت‌الله «شیخ‌علی خاتمی» نماینده ولی فقیه در استان زنجان و جمعی از مسئولان و ارتشیان در تیپ ۲۱۶ زرهی استان برگزار شد.

آیت‌الله خاتمی در این مراسم به آغاز جنگ تحمیلی ایران در ۳۱ شهریور سال ۵۹ اشاره کرد و اظهار داشت: در این جنگ ۴۷ کشور از صدام حمایت کردند و به نوعی جنگ جهانی سوم بود.  

امام جمعه زنجان با بیان اینکه ایران در یک طرف و کشورهای حامی صدام نیز در طرف دیگر جنگ قرار داشتند، اضافه کرد: در این واقعه جوانان این مرز و بوم برای دفاع از میهن اسلامی جان خود را فدا کردند. 

وی با تاکید بر اینکه هشت سال دفاع مقدس ایران یک تاریخ بزرگ محسوب می‌شود، گفت: هر نیروی نظامی کشورمان، رزمنده و حتی هر وجب جغرافیایی خود یک دفتر مثنوی است.  

امام جمعه زنجان با بیان اینکه در جنگ تحمیلی صدام سودای تصرف ایران را در سر داشت، اضافه کرد: این در حالی است که ایران هرگز آغازگر جنگ نبود و رزمندگان ایران اسلامی در برابر تجاوز بیگانگان از خاک کشور دفاع کردند.  

این مسئول با اشاره به یک شبهه‌ جوانان مبنی بر اینکه چرا ایران در طول جنگ، آتش بس اعلام شده را قبول نکرد، بیان داشت: این موضوع ساده‌ است، وقتی یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر مرز آبی و یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مرز خاکی در دست دشمن بود، پذیرش آتش بس یعنی اینکه به اشغال دشمن تن داده‌ایم. 

خاتمی با بیان اینکه جنگ تحمیلی را رژیم بعثی آغاز کرد، افزود: چهارم خرداد روز دزفول به عنوان سنبل مقاومت نامگذاری شده است، جایی که دشمن به این منطقه ۱۷۸ موشک و یک هزار و ۷۰۰ گلوله توپ شلیک کرد. 

امام جمعه زنجان با بیان اینکه ۲ لشکر کامل صدام فقط خرمشهر را محاصره کرده بودند، گفت: دشمن حتی یک درصد احتمال نمی‌داد، ایران خرمشهر را آزاد کند.  

وی با بیان اینکه نظام اسلامی حوادث سختی را پشت سر گذاشته است، خاطرنشان کرد: کسی که تاریخ خود را نداند بی‌ریشه است و تحت تاثیر القائات دشمن قرار می‌گیرد بنابراین مطالعه تاریخ و آگاهی از آن به جوانان توصیه می شود.  

خاتمی عنوان کرد: جوانان باید توجه داشته باشند انقلاب اسلامی با وجود تحمیل جنگ، وضع تحریم‌ها و ترور و شهادت بسیاری از مسئولان با استحکام و اقتدار به مسیر خود ادامه داده است و هر روز بر عزت و اقتدار آن افزوده می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار