معاون استاندار کرمانشاه:

وظیفه شرعی و ملی ما خدمت به خانواده شهدا است

«علی شعبانی» گفت: وظیفه شرعی و ملی ما است که به خانواده شهدا خدمت کنیم ، بنابراین اعتبارات توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در اولویت قرار دهیم.
کد خبر: ۶۶۹۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۱ - 27May 2024
وظیفه شرعی و ملی ما خدمت به خانواده شهدا استبه گزارش‌ دفاع‌پرس از کرمانشاه، «علی شعبانی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه امروز در اولین نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان که با حضور اعضا شورای  در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید جمهور و یاران ایشان، اظهار داشت: همه ما مدیون خون پاک شهدا و ایثارگری خانواده آنها هستیم.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به شیوه زندگی خانواده شهدای گرانقدر که در راه دفاع از کشور ایثار کردند، افزود: وظیفه شرعی و ملی ما است که به خانواده شهدا خدمت کنیم ، بنابراین اعتبارات توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در اولویت قرار دهیم.
 
شعبانی در ادامه بیان داشت: جوانان و نوجوانان را از شجاعت ، ازخودگذشتگی و فداکاری شهدا و ایثارگران آگاه کنیم و سیره عملی و اخلاقی شهدا را به آنان بشناسانیم.
 
وی در ادامه با اشاره به کارنامه درخشان رییس جمهور شهید در همه حوزه ها؛ از دستگاه های اجرایی خواست این موضوع را به اطلاع مردم برسانند و تبیین کنند.
 
برگزاری کنگره شهدای غریب در کرمانشاه
 
«خسرو شهیدی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه نیز در ادامه این نشست مهمترین برنامه این نهاد را برگزاری کنگره شهدای غریب در اسارات، برگزاری مراسم های متعدد شهادت رییس جمهور شهید در سطح استان تا چهلم این شهید و اجرای برنامه طرح سپاس و دیگر خدمات این نهاد عنوان کرد.
 
شهیدی در بخش دیگری از سخنان خود؛ توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از مهمترین برنامه های بنیاد شهید اعلام کرد و افزود: همه دستگاه های اجرایی طبق قانون موظف به هم افزایی در توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند و باید گزارش فعالیت خود را در این حوزه به بنیاد شهید ارسال کنند.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت: در سال گذشته از ۵۰ دستگاه و نهاد اجرایی استان فقط تعداد ۲۵ اداره عملکرد خود را در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گزارش کرده اند و نصف دیگر با وجود مکاتبه مکرر هنوز گزارشی ارائه نکرده اند.
 
شهیدی در پایان خاطر نشان کرد: دستگاه های اجرایی با همکاری بنیاد شهیدو امور ایثارگران در حوزه فعالیت توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به انجام کارهای فرهنگی نوآورانه و جدید برای اشاعه این فرهنگ غنی در جامعه روی بیاورند. 
 
در پایان این نشست هر یک از اعضا به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها