رئیس سازمان حفظ آثار دفاع مقدس سپاه و بسیج:

برگزاری یادواره‌های شهدا جریان‌ساز است

سردار آزادی گفت: یادواره‌های شهدا باید مخاطب‌محور برگزار شود، برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز ویژه محصلین، یادواره شهدای معلم برای فرهنگیان، یادواره شهدای اصناف برای بازاریان و سایر اقشار، که اگر این گونه باشد جریان‌سازی به خوبی انجام شده و انتقال پیام شهدا با موفقیت صورت گرفته است.
کد خبر: ۶۷۰۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸ - 28May 2024

برگزاری یادواره‌های شهدای جریان‌ساز استبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «عبدالرضا آزادی» رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج، شب گذشته در جلسه شورای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی کنگره ملی بزرگداشت شهید مدرس و هزار و ۲۲۰ شهید منطقه ترشیز که با حضور مسئولان لشکری و کشوری، ججمعی از انبازان و ایثارگران در سالن اجتماعات فرمانداری کاشمر برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید دارند کار برای شهدا جهاد در راه خدا است؛ بر همین اساس باید هرچه داریم برای شهدا در طبق اخلاص بگذاریم.

وی تأکید کرد: با گرامیداشت و بزرگداشت شهدا کاری کنیم که یاد شهدا همیشه زنده نگه داشته شود.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج گفت: دفاع مقدس باید به‌گونه‌ای روایت شود که برای نسل جدید قابل لمس، فهم و درک باشد؛ بر همین اساس نهضت روایتگری باید متناسب با ذائقه و روحیات جوانان و نوجوانان شکل بگیرد.

سردار آزادی با بیان اینکه شهرداری کاشمر در راستای ایجاد المان‌های شهری و دیوارنگاره شهدا و نامگذاری میادین به نام شهدا اقدامات خوبی انجام داده است، تصریح کرد: با تقویت اینگونه اقدامات شهر شهیدانه می‌شود و همیشه عطر شهید و شهادت می‌دهد.

وی ابراز داشت: یکی دیگر از اقدامات محوری در راستای بزرگداشت شهدا و انتقال پیام آن‌ها تولید آثار هنری و ادبی در قالب فیلم، کتاب، مستند و روایتگری است تحقق این مهم موجب جریان‌سازی می‌شود.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج خاطرنشان کرد: با انجام فعالیت‌های هنری جریان فکری و عملی و میراث نسل گذشته به نوجوان و جوان امروز منتقل می‌شود.

سردار آزادی با اشاره به اینکه تصویرنگاری، شهیدپژوهی و داستان‌نویسی ویژه دانش‌آموزان بسیار ارزشمند است، تاکید کرد: یادواره‌های شهدا باید مخاطب‌محور برگزار شود، برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز ویژه محصلین، یادواره شهدای معلم برای فرهنگیان، یادواره شهدای اصناف برای بازاریان و سایر اقشار، که اگر این گونه باشد جریان‌سازی به خوبی انجام شده و انتقال پیام شهدا با موفقیت صورت گرفته است.

وی ادامه داد: کنگره شهدا باید هنرمندانه باشد و با تولید فیلم، مستند و کتاب کار فاخر به مخاطب ارائه شود.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج با تأکید بر اینکه کتاب‌های زندگی شهدا نباید بر اساس معرفی اجمالی شهدا تهیه شود، بیان داشت: کتاب‌ها باید در قالب داستان ارائه شود تا خواننده موضوع را تا انتهای کتاب دنبال کند. همچنین طراحی جلد کتاب باید با حساسیت انجام شود تا مخاطب را به خود جذب کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها