در حاشیه مراسم بزرگداشت شهدای خدمت مطرح شد؛

«شهید خدمت» از دیدگاه فرماندهان ارتش

فرماندهان ارتش در حاشیه مراسم بزرگداشت شهدای خدمت که در ستاد ارتش برگزار شد، به تبیین واژه «شهید خدمت» پرداخته و خاطراتی از شهید آیت‌الله رئیسی بیان کردند.
کد خبر: ۶۷۰۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۴ - 29May 2024

«شهید خدمت» در دیدگاه فرماندهان ارتشبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، آیین بزرگداشت مقام شامخ شهیدان عرصه خدمت، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی، آیت‌الله «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه در استان و همراهان آن‌ها، روز یک‌شنبه (ششم خرداد) با حضور فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران در ستاد ارتش برگزار شد.

امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه این مراسم، به تبیین واژه «شهید خدمت» پرداخته و اظهار داشت: شهید خدمت یعنی شخصیتی که تمام وجود خود را برای مردم و باور‌های خود که جز باور به خداوند، دین اسلام و اهل‌بیت (ع) نیست، وقف کرده و خود را بدهکار مردم و شهدا می‌داند.

امیر سرتیپ «محمد اکرمی‌نیا» معاون هماهنگ‌کننده سازمان عقیدتی‌سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در تبیین واژه شهید خدمت، گفت: شهید خدمت یعنی شخصیتی که تمام وجود خود را صرف خدمت به کشور، نظام، انقلاب و ملت می‌کند.

امیر سرتیپ اکرمی‌نیا، «اخلاص در خدمت» را یکی از ویژگی «شهدای خدمت» دانست و تصریح کرد: شهدای خدمت وقت خود را تماماً برای خدمت به مردم اختصاص دادند و ما در طول ریاست‌جمهوری شهید آیت‌الله رئیسی، در طول دوران امامت جمعه شهید آیت‌الله آل‌هاشم و در طول دوران وزارت شهید امیرعبداللهیان دیدیم که همه وقت آنها صرف خدمت شد.

همچنین امیر سرتیپ دوم «سید محمدرضا حسینی» فرمانده دژبان کل ارتش نیز اظهار داشت: شهید خدمت یعنی شخصیتی که یقیناً شخص آیت‌الله رئیسی است و من خودم خدمت بی‌ریا، بی‌مزد و بی‌توقع را از نزدیک دیدم.

فرمانده دژبان کل ارتش با بیان خاطره‌ای از شهید آیت‌الله رئیسی، گفت: در یک سفر خارجی ساعت‌ها در هواپیما بودیم و همه خسته می‌شدند و به مزاح به آیت‌الله رئیسی می‌گفتند که «حاج آقا اگر به خودت رحم نمی‌کنی، به ما رحم کن»؛ اما وی با رویی گشاده می‌گفت استراحت در کار نیست، سریعاً بریم کار کنیم و گره از کار مردم باز کنیم.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها