شهید آیت‌الله رئیسی در جمع زائران راهیان‌نور مطرح کرد؛

وظیفه دستگاه‌های اجرایی در قبال قدردانی از شهدا/ دفاع مقدس یک نبرد عادی نیست+ فیلم

شهید آیت‌الله رئیسی در یکی از سفرهای خود به راهیان‌نور، در یادمان شهدای علقمه سخنرانی خاصی کرده است؛ سخنرانی که حاکی از آن است که وی قدردانی از رشادت، شجاعت، ایستادگی و ایثار شهدا را خدمت به مردم می‌داند. مسیری که او یک عمر در آن قدم نهاد.
کد خبر: ۶۷۰۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۰ - 29May 2024

گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، شهید خدمت بود؛ شهید خدمت به مردم و گره‌گشایی از مشکلات آنها. همان بزرگ‌مردی که وقتی به شهادت رسید، مظلومان و مستضعفان برای او اشک ریختند و داغ‌دار مردی شدند که همواره به‌دنبال حل مشکلات آنها بود.

شهید آیت‌الله رئیسی که همواره در صف اول خدمت به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قرار داشت و خود را سرباز راهیان‌نور و شهدا می‌دانست، بار‌ها در مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس حضور یافت و برای زائران شهدا سخنرانی کرد؛ اما این شهید والامقام در یکی از سفر‌های خود به راهیان‌نور، در یادمان شهدای علقمه، سخنرانی خاصی کرده است؛ سخنرانی که حاکی از آن است که وی قدردانی از رشادت، شجاعت، ایستادگی و ایثار شهدا را خدمت به مردم می‌داند. مسیری که او یک عمر در آن قدم نهاد.

شهید آیت‌الله رئیسی در جریان حضور در یادمان شهدای علقمه واقع در خرمشهر، با بیان این‌که قدردانی از رشادت، شجاعت، ایستادگی و ایثار شهدا این است که بدانیم شهدا برای چه رفتند و هدف آنها را دنبال کنیم، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی ما باید بدانند پشت میز‌هایی که نشسته‌اند، مدیون به شهدا هستند و باید به هیچ‌چیز فکر نکنند جز گره‌گشایی از زندگی مردم و خدمت به مردم.

رئیس‌جمهور شهید ملت ایران گفت: دستگاه‌های اجرایی باید گره‌های زندگی مردم را باز کنند، مردم را شادمان و بانشاط کنند و جوانان عزیزمان بانشاط باشند. مادران ما بدانند که در دامن آنها باید انسان‌هایی پرورش پیدا کنند که بتوانند حافظ خون شهیدان و این مملکت باشند.

وظیفه دستگاه‌های اجرایی در قبال قدردانی از شهدا/ دفاع مقدس یک نبرد عادی نیست+ فیلم

این شهید والامقام با اشاره به تقدس سرزمین راهیان‌نور، تصریح کرد: در دنیا جنگ زیاد به‌وقوع پیوسته و انسان‌های زیادی تاکنون کشته شده و می‌شوند؛ اما کدام نبرد، نبرد مقدس است؟ در کدام نبرد است که رزمنده آن بر پیشانی خود یا حسین (ع) و یا زهرا (س) ببندد. کدام مادری هست که وقتی بچه اول او به جبهه می‌رود، زمانی که بچه دوم او هم می‌خواهد برود، او را بدرقه می‌کند و وقتی برمی‌گردد وی را استقبال می‌کند؟ بچه سوم و بچه چهارم خود را به جبهه می‌فرستد.

وی با بیان این‌که ما وقتی با خانواده شهدا صحبت می‌کنیم، آنها به ما دلداری می‌دهند، گفت: من وقتی به شهرستان‌ها می‌روم خانواده شهید، مادر چهار شهید می‌گوید که من فقظ برای موفقیت شما دعا می‌کنم! وقتی انسان نگاه می‌کند حضرت ام‌البنین (س) در قبرستان بقیع، صورت چهار قبر می‌کشید و می‌گفت چهار فرزندم فدای حسین، خودم هم فدای مادر حسین، این یک نگاه دیگری است و بحث یک نبرد عادی نیست.

شهید آیت‌الله رئیسی گفت: خون شهدا، در امتداد خون عاشورای امام حسین (ع) است و همچنانی که خون امام حسین (ع) و خون علی‌اصغر امام حسین (ع) را خدا تضمین کرده است، خون شهدای ما را هم خدا تضمین کرده است و از این خون‌ها نخواهد گذشت؛ اگرچه ممکن است کسی هم در گوشه‌ای فساد کند، اما باطل ماندگاری ندارد.

رئیس‌جمهور شهید ملت ایران با بیان این‌که شهدا امتحان خوبی پس دادند و در امتحان خود موفق شدند و امروز نوبت ماست، خاطرنشان کرد: امتحان ما این است که چقدر خون مطهر شهدا و اهداف مهم امام و انقلاب اسلامی را زنده نگه می‌داریم.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار