رییس ستاد دهه امامت و ولایت:

رییس جمهور آینده باید کارآمد و بن‌بست‌شکن باشد

حجت الاسلام والمسلمین «تقوی» گفت: رییس جمهور باید علاوه بر داشتن تدیّن و تعهد، کارآمد و بن‌بست‌شکن باشد و مردم نیز هوشمند هستند و این تلاش‌ها را قدر می‌دانند و به کسی رای می‌دهند که خدمتگزار و مردمی باشد.
کد خبر: ۶۷۰۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۰ - 28May 2024

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان،حجت الاسلام والمسلمین «سیدرضا تقوی» رییس ستاد دهه امامت و ولایت روز سه‌شنبه در اظهار داشت: در مدتی که به عنوان مشاور در خدمت سیزدهم بودم، آیت‌الله رئیسی بسیار خالصانه، صادقانه و عاشقانه برای مردم کار می‌کرد و بسیار خستگی‌ناپذیر و متواضع بود.

وی با تاکید بر اینکه راه آیت الله رئیسی باید ادامه پیدا کند و رییس جمهور برگزیده بعدی نیز پیرو همین مسیر و ادامه‌دهنده راه وی باشد، خاطرنشان کرد: رییس جمهور باید علاوه بر داشتن تدیّن و تعهد، کارآمد و بن‌بست‌شکن باشد و مردم نیز هوشمند هستند و این تلاش‌ها را قدر می‌دانند و به کسی رای می‌دهند که خدمتگزار و مردمی باشد.

رییس ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت با بیان اینکه خسارت هایی که در اثر این حادثه بر جامعه اسلامی وارد شد و خواهد شد از هر جهت قابل توجه است، ادامه داد: رفتار و گفتار رهبر معظم انقلاب با یک نکته‌سنجی عمیق همراه بود و درس بسیار بزرگی داشت و آن اینکه با وجود سنگینی این مصیبت، شجاعانه و باشهامت ایستادند و فرمودند «ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید.»

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با اشاره به اقدامات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در برگزاری مراسم بزرگداشت و تشییع پیکر این شهدا گفت: نقش نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، پاسداری از ارزشهای اسلامی و انقلابی است و سیاست این شورا نیز ایجاد هم‌افزایی میان نهادهای فرهنگی در جهت پاسداری از این ارزش هاست، بنابراین هر زمانی که موضوع انقلاب، اسلام، ولایت و کارهای خدایی و معنوی مطرح باشد، مجموعه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، آماده همکاری و ایجاد هم افزایی میان نهادهای فرهنگی در جهت تبیین و تبلیغ است تا با برنامه‌ریزی و اعلام فراخوان از عموم مردم برای حضور و پشتیبانی از یک جریان معرفتی و فرهنگی و اسلامی دعوت به عمل آورد و در این حادثه نیز اینگونه عمل کرد.

وی افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با وجود اینکه مسئولیت سازمانی در این خصوص نداشت، اما در هر جایی که نیاز بود و خلاء وجود داشت، بر اساس تعهد و فرهنگی که در این نهاد وجود دارد، به برگزاری این مراسم کمک کرد.

رئیس ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت گفت: با توجه به اینکه عید غدیر خم امسال در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و اربعین شهدای خدمت برگزار می شود، وظیفه‌ها در این خصوص سنگین‌تر است و باید ضمن رعایت ملاحظات انتخاباتی و شئونات اربعین شهدا، فرصت غدیر و دهه ولایت را قدر دانست و با پیروری از مکتب ولایی و تکیه بر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی  هوشمندانه این مراسم را برگزار کرد.

وی اشاره به ضرورت ترویج و بازخوانی ارزشهای اخلاقی و رفتاری شهدای خدمت گفت: شایسته است در فرصت غدیر، خدمات و ویژگی های شخصیتی شهدای خدمت و رییس جمهور شهید برای مردم تبیین و بازگو شود.

معاون استانهای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز در این نشست گفت: در خصوص رییس جمهور شهید و سایر شهدای خدمت هر چه بگوئیم کم است و خوش به سعادت کسانی که همچون رییس جمهور شهید هم منتخب مردم و هم منتخب خدا هستند و برای همیشه در قلوب ماندگار شدند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی عرب انصاری خاطرنشان کرد: در سالهای گذشته برنامه های عید غدیر با استقبال زیادی مواجه شد و مردم و دستگاه ها، اقبال و اهتمام خوبی نسبت به برگزاری این رویداد داشتند.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط امسال و مناسبت های پیش رو باید مراقبت شود تا وجهه ولایی و معنوی برنامه های غدیر حفظ شود و با مسائل سیاسی به معنای تبلیغات انتخابابی فردی یا جناحی آمیخته نشود.

حجت الاسلام والمسلمین عرب انصاری اضافه کرد: چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سه روز بعد از عید غدیرخم برگزار می شود و در اوج تبلیغات انتخاباتی قرار دارد. این مناسبت ها با «هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» نیز مقارن است و این هم زمانی و تداخل مناسبت ها، باید به نحوه مناسب و شایسته مدیریت شود.

معاون استانهای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: برای برگزاری دهه امامت و ولایت هشت کارگروه تشکیل شده است و مسئولان این کارگروه‌ها مشخص شدند و برنامه های عید غدیر امسال و فضاسازی شهری امسال باید با ملاحظات ویژه ای همراه باشد و در کنار برگزاری بزرگداشت عید غدیر به عنوان عید اکبر شیعیان، با پیام ها و نمادهایی از شهدای خدمت و اهمیت مشارکت مردمی همراه باشد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار