مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس:

هماهنگی و هم افزایی از شاخصه‌های بارز پیروزی بر دشمن در فضای مجازی است

سردار «کوشکی» با اشاره به مبارزه جبهه حق علیه باطل در فضای مجازی، گفت: هماهنگی و هم افزایی از شاخصه‌های بارز پیروزی بر دشمن در فضای مجازی است.
کد خبر: ۶۷۰۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۴ - 28May 2024
هماهنگی و هم افزایی از شاخصه‌های بارز پیروزی بر دشمن در فضای مجازی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، گردهمایی فعالان فضای مجازی شیراز به همراه بازدید از موزه دفاع‌مقدس فارس و با حضور سرتیپ دوم پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و «سید محسن هاشمی» رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس برگزار شد.
 
سردار کوشکی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا به ویژه ۱۵ هزار شهید استان فارس، تبلیغات در دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: تبلیغات در دفاع مقدس با شیوه‌های آن زمان، بخش جدایی ناپذیر از بیان حقایق انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بود، اما امروزه خطوط نبرد و فضا تغییر کرده است.
 
وی با اشاره به اینکه زمانی مطرح بود که انسان‌ها تک زیست هستند و در دنیای حقیقی زندگی می‌کنند، افزود:، اما در عصر جدید، انسان‌های دو زیست هستند بدین معنی که بخش اعظم عمر خود را در فضای مجازی زیست می‌کنند. فضای مجازی مطلوب ها، جنگاوران و آرمان‌های خود را دارد بنابراین ورود افراد بدون دانش کافی در این فضا، مشکلات جدی را به همراه خواهد داشت. 
 
این استاد دانشگاه با بیان اینکه بی سواد‌های رسانه‌ای کسانی که برای فضای واقعی زندگی انسان ها، حادثه آفرینی کنند، گفت: اینگونه افراد با تاثیر پذیری از فضای مجازی و به نادرست یک مجاز را به عنوان یک حقیقت می‌پذیرند از این رو در مقابل انسان‌های هوشمند قرار می‌گیرند.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با اشاره به اغتشاشات سال‌های گذشته در کشور، عنوان کرد: در حوادث دو سال گذشته، اغتشاشگران سربازانی بودند که در فضای مجازی به هیجان آمدند و تصور پیروزی برای آن‌ها حاصل شد بنابراین در مقابل رشیدن مردان و زنان پرورش یافته مکتب شهیدان در خیابان‌ها به صف شدند که علت شکست آن‌ها نیز همین بود.
 
سردار کوشکی تصریح کرد: سلبریتی‌ها نیز زندگی آرمانی غیرقابل تحقق را تبلیغ می‌کنند که شاید برای خودشان نیز محقق نشده، اما باعث فریب مردم می‌شود.
 
این استاد دانشگاه، فضای مجازی را ابزار جنگ سالاران عنوان کرد که برای شکست جبهه حق این فضا را ایجاد کردند و خاطرنشان کرد: در نبرد میان مجاهدان فلسطینی و رژیم غاصب صهیونیستی، این رژیم اشغالگر در میدان و در اذهان و قلوب نیز شکست خورده که در عرصه اذهان، رسانه‌ها و فضای مجازی نقش آفرینی کردند؛ فضای مجازی که از تحت کنترل دولت‌ها خارج شدند.
 
این مقام مسئول، تحریم و فیلتر برخی از شبکه‌های اجتماعی توسط دولت‌های غربی همانند آمریکا و اروپا را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: اینکه فعالان فضای مجازی شیراز و استان فارس اراده کرده و به عنوان بسیجیان پیش قراول در این رزمگاه ورود کردند، رخداد مبارکی است.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با اشاره به شیوه مبارزه در دفاع مقدس، اظهار کرد: در ابتدای جنگ تحمیلی، کشورمان در حال عقب نشینی است، اما امام خمینی (ره) رزمندگان را امیدوار کرد و به آن‌ها فرمود که می‌توانند پیروز شوند که در سه ماهه دوم دفاع مقدس، شبیخون به دشمن همراه با آسیب رسانی‌های کوتاه مدت آغاز شد و طراحی عملیات با شناخت نقاط ضعف دشمن و نقاط قوت سپاهیان ایرانی صورت گرفت بنابراین نخستین عملیات رزمندگان ایرانی در مرداد ماه ۱۳۶۰ انجام شد و بعد از آن، عملیات‌های محیر العقول غرور آفرین جبهه ایران رخ داد.
 
سردار کوشکی دفاع مقدس را نمونه بارز تبدیل تهدید‌ها به فرصت عنوان کرد و افزود: فضای مجازی هراسناک نیست بلکه یک فرصت است و بنابه گفته شهید حاج قاسم سلیمانی، از تهدید‌ها فرصت ساختیم بنابراین اگر در فضای مجازی اصل وحدت فرماندهی در طراحی و عملیات را رعایت کردیم از فرصت آن استفاده خواهیم کرد که در این فضا زمانی خواهد رسید که آمریکا و اروپا برای خود تهدید بداند.
 
این استاد دانشگاه همچنین در بخش دیگری از سخنان خود شاخصه‌های همکاری، هماهنگی، هم جهتی، هم افزایی را عامل پیروزی مقابل دشمن در فضای مجازی بیان کرد.
 
وی با بیان اینکه دشمن در انتخابات آینده ریاست جمهوری به دنبال پاتک به انقلاب اسلامی است، بر هوشیاری فعالان فضای مجازی جبهه انقلاب در این انتخابات آینده تاکید کرد. 
 
تولید محتوای فاخر، انتشار گسترده، داده ورزی و اقناسازی در فضای مجازی و تاسی به شهدا در فعالیت‌های جهادی مجازی از دیگر مواردی بود که مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در سخنان خود به آن اشاره کرد.
 
سردار کوشکی «رهبری و لایت فقیه، ارزش‌های دینی و مشارکت مردم» را رمز پیروزی دفاع مقدس دانست و گفت: پیشرفت در حوزه فضای مجازی و ساماندهی فعالان این حوزه اقدام مبارکی است و همانند دفاع مقدس با وجود رهبری و لایت فقیه، ارزش‌های دینی و مشارکت مردم می‌توان در جبهه فضای مجازی موفق شد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها