سرهنگ «موسوی» با مادر شهید «عباس قربانی» گفت‌وگو کرد

سرهنگ «موسوی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با مادر شهید «عباس قربانی» دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۶۷۰۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۵ - 28May 2024

سرهنگ «موسوی» با مادر شهید «عباس قربانی» گفتگو کردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، سرهنگ پاسدار سید «شمس‌الدین موسوی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با حضور در منزل حاجیه خانم «وجیهه جعفری» مادر شهید «عباس قربانی» با این مادر شهید بزرگوار دیدار و گفتگو کرد. 

در این دیدار سرهنگ موسوی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس با بیان اینکه امنیت امروز کشور مدیون خون شهدا است، اظهار داشت: همه ما وام‌دار مادران شهدایی هستیم که با ایثار و از خود گذشتگی خود و نشان دادن صبر زینبی این انقلاب را پشتیبانی کردند. 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه حفاظت از خاک و مرزهای جمهوری اسلامی در هشت سال دفاع مقدس دور از تصور همه ابرقدرت‌های جهان بود، گفت: دشمن محاسبات همه چیز جز ایثار و رشادت جوانان غیور ایرانیان حساب کرده بود. 

«عباس قربانی» فرزند «شعبان و اصلی» در سال 1347 در روستای امیرآباد شهرستان طارم از استان زنجان به دنیا آمد. وی تا مقطع ابتدایی در روستای امیرآباد مشغول به تحصیل شد و پس از آن به علت نبود مقطع راهنمایی ادامه تحصیل نداد، پس از مدتی خانواده عباس به زنجان مهاجرت کرده و در منطقه بیسیم ساکن شدند وی در پایگاه‌های بسیج شرکت و حضور فعال داشت پس از آنکه جنگ تحمیلی شروع شد وی نیز بصورت داوطلبانه در بسیج ثبت، نام کرد و عازم جبهه های نبرد شد.

وی در طول حضور چندین بار زخمی شد ولی این زخم‌ها باعث نشد که وی از حضور در جبهه باز ماند و پس از بهبودی دوباره به جبهه عازم شد و به علت آشنایی به فنون شنا جزو نیروهای غواص بود و تمرینات سخت غواصی را در آب‌های جنوب کشور پشت سر گذاشته بود با آغاز عملیات کربلای 4 که یکی از مهم‌ترین عملیات بود در آن شرکت کرد و 8 دی ماه سال 1365 در همان عملیات در منطقه جزیره ام المرصاد بر اثر اصابت ترکش و جراحات وارده به شهادت رسید.

پیکر مطهرش پس از 15 سال مفقودیت و دوری از خانواده در 28 بهمن ماه سال 1379 در منطقه ام الرصاص کشف و در تاریخ 10 خرداد سال 1380 در شهرستان زنجان تشییع شد.

پیکر مطهرش را در گلزار بالای شهدای زنجان به خاک سپردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار