امام جمعه اصفهان:

کاهش جمعیت کشور خطر تسلط دشمن را افزایش می دهد

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: هر کشوری که جوانان و جمعیت آن اندک باشد به دست دشمن می افتد به خصوص کشور ما که همواره در برابر دشمن است و باید این را دانست که خداوند برای همه انبیاء دشمنی قرار داده است و این امتحان خداوند است.
کد خبر: ۶۷۰۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۰ - 29May 2024

کاهش جمعیت کشور خطر تسلط دشمن را افزایش می دهدبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، آیت الله «سیدیوسف طباطبایی‌نژاد» نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در دیدار اعضای ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان اصفهان، به دلایل عمده افراد در عدم ازدواج و فرزندآوری اشاره کرد و اظهار داشت: بررسی دلایل این مسئله نشان می دهد که این موضوع جهات مختلفی دارد، اما یکی از آن دلایل فقر است و اگر از قرآن کریم نیز استفاده می کنیم متوجه می شویم دلیل عمده این امر فقر و توهم فقر است. 

وی افزود: خداوند متعال در آیه 32 سوره مبارکه نور می فرماید «وَأَنْكِحُوا الْأَيَامَىٰ مِنْكُمْ وَالصَّالِحِينَ مِنْ عِبَادِكُمْ وَإِمَائِكُمْ ۚ إِنْ يَكُونُوا فُقَرَاءَ يُغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ» یعنی خداوند روی آنچه که در ذهن مردم است تاکید کرده و مردم به دلیل فقر ازادواج نمی کنند. 

امام جمعه اصفهان با تاکید بر وعده الهی در بی نیاز نمودن انسان پس از ازدواج تصریح کرد: این بی نیاز کردن به معنای آن است که خداوند به اندازه کفایت، معاش و روزی انسان را می دهد. 

وی اضافه کرد: درباره فرزندآوری نیز چند آیه معروف در قرآن کریم وجود دارد به ویژه آن که می فرماید «وَلَا تَقْتُلُوا أَوْلَادَكُمْ خَشْيَةَ إِمْلَاقٍ ۖ نَحْنُ نَرْزُقُهُمْ وَإِيَّاكُمْ» و این نکشتن شامل جلوگیری از بارداری نیز می شود. 

نماینده ولی فقیه دراستان اصفهان نعمت فرزند داشتن و پدر و مادر شدن را بالاترین لذت دانست و گفت: برخی خود را از این نعمت و لذت محروم می کنند، در حالی که نمی دانند نعمتی بالاتر از پدر و مادر شدن وجود ندارد و لذتی که درفرزند است در امر دیگری نیست.

وی خاطر نشان کرد: در موضوع ازدواج و فرزندآوری، عمده مسئله ای که سبب ازدواج نکردن و صاحب فرزند نشدن می شود ترس ازفقر است در حالی که خداوند می فرماید «نَحْنُ نَرْزُقُهُمْ وَإِيَّاكُمْ» ما به همه روزی می دهیم.

امام جمعه اصفهان هم چنین به لزوم و اهمیت داشتن فرزند دوم و سوم در خانواده نیز اشاره کرد و افزود: باید به مردم این مسئله را فهماند که تک فرزندی به ضرر آنها است. 

وی یکی از دلایل کاهش نرخ ازدواج را مهریه های سنگین عنوان کرد و ادامه داد: یکی دیگر از مسائلی که باید به مردم فهماند این است که سقط و طلاق ضرر دارد و باید به ویژه حرمت سقط جنین را برای مردم بیان کرد و اگر دین محکم باشد، مسئله ازدواج و فرزندآوری حل می شود.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود:هر کشوری که جوانان و جمعیت آن اندک باشد به دست دشمن می افتد به خصوص کشور ما که همواره در برابر دشمن است و باید این را دانست که خداوند برای همه انبیاء دشمنی قرار داده است و این امتحان خداوند است. 

وی با تاکید بر حفظ و نشر آیات موضوعی قرآن کریم به ویژه در زمینه ازدواج و فرزندآوری تصریح کرد: باید این آیات را حفظ و برای مردم بیان کرد، به خصوص درباره مسئله جمعیت و ازدواج و فرزندآوری باید این آیات را متذکر شد. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار