در واکنش به جنایت تکان دهنده در رفح؛

جان کربی: «اسرائیل» از خط قرمز آمریکا عبور نکرده است!

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا مدعی شد: اسرائیل به رغم جنایت اخیر در رفح، هنوز از خط قرمز آمریکا عبور نکرده است.
کد خبر: ۶۷۰۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲ - 29May 2024

جان کربی: «اسرائیل» از خط قرمز آمریکا عبور نکرده است!به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره حمله رژیم صهیونیستی به چادر‌های مردم آواره در رفح، اظهار داشت: «آن‌چه اسرائیل در رفح انجام داده، عملیات زمینی بزرگی نیست که از خطوط قرمز ایالات متحده عبور کند. ما همه چیز را زیر نظر داریم».

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا درباره نفوذ تانک‌های اسرائیلی به قلب رفح و رویت آنها در نزدیکی مسجد العوده، خاطرنشان کرد: «ایالات متحده چشم خود را به روی وضعیت اسفبار غیرنظامیان فلسطینی نمی‌بندد. ما هنوز ندیده‌ایم که تانک‌ها در قالب واحد‌های بزرگ و تعداد زیادی نیرو، در ستون‌ها و آرایش‌های هماهنگ علیه اهداف متعدد روی زمین وارد عمل شوند!»

وی با اشاره به حمله هوایی و آتش سوزی در منطقه مملوء از چادر‌های پناهجویان که طی آن دست‌کم ۴۵ نفر به شهادت رسیده‌اند، گفت: «همان‌طور که اسرائیلی‌ها گفته‌اند این یک اشتباه غم‌انگیز است.»

کربی در پاسخ به این سوال که آیا کاخ سفید کمک‌های نظامی‌اش به اسرائیل را کاهش خواهد داد یا خیر، گفت: «ما نمی‌خواهیم عملیات زمینی بزرگی را در رفح ببینیم. تعقیب حماس بدون ایجاد خسارات گسترده و تعداد زیادی کشته، کار دشواری است. ما هنوز چنین چیزی را ندیده‌ایم.» 

کربی در پاسخ به این سوال که آیا اقدامات اسرائیل در رفح می‌تواند بایدن را در موقعیت دشواری قرار دهد، به خبرنگاران گفت: «شیوه اسرائیل در انجام عملیات نظامی، خطر منزوی شدن در محیط بین‌المللی را در پی دارد. واضح است که این موضوع نگران‌کننده است و به نفع اسرائیل نیست. به نفع آمریکا هم نیست که اسرائیل به طور فزاینده‌ای در صحنه جهانی منزوی شود.»

سابرینا سینگ، یکی از مقامات پنتاگون نیز گفت که دولت بایدن قبل از هر اظهارنظری منتظر است تا ارتش اسرائیل تحقیقات خود را درباره حمله روز یکشنبه به پایان برساند.

اسرائیل جنایت نیروی هوایی این کشور را که منجر به تکه تکه شدن و زنده زنده سوختن دست‌کم ۴۶ نفر شده، «حادثه‌ای غم انگیز» خوانده و در عین حال اعلام کرد که مهمات استفاده شده در این عملیات به تنهایی نمی‌توانست باعث آتش سوزی مرگبار شود!

ارتش اسرائیل روز سه شنبه بار دیگر به منطقه تل السلطان -محلی که یکشنبه شب در آن آتش سوزی رخ داد- حمله کردند. مقامات غزه گفتند که حداقل بیست و یک نفر در حمله مجدد صهیونیست‌ها کشته شدند. با این وجود ارتش اسرائیل انجام این حمله را تکذیب کرد.

گزارش: محمد حسین حیدری

انتهای پیام/ 944

برچسب ها: رفح ، طوفان الاقصی
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار