دستاوردهای مقاومت در غزه؛ شکست ترمیم‌ناپذیر و انزوای جهانی رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی بعد از هشت ماه جنگ غزه و حمله بی‌رحمانه اخیر خود به شهر رفح نه‌تنها کوچکترین موفقیت و دستاوردی را به دست نیاورده بلکه به دلیل کشتار و نسل‌کشی با انزوای جهانی روبرو شده است.
کد خبر: ۶۷۰۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۰ - 30May 2024

دستاورد جنگ غزه؛ شکست میدانی و انزوای جهانی رژیم صهیونیستیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: رژیم صهیونیستی در طول هشت ماه اخیر به رغم به قتل‌عام مردم مظلوم فلسطین به هیچ‌ کدام از اهداف و برنامه‌های از پیش تعیین شده خود دست پیدا نکرده است.

آن چیزی که شکست و ناکامی رژیم صهیونیستی در مصاف با مقاومت اسلامی فلسطین را بیش از پیش واضح و روشن می‌سازد، فرمایش راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی در روزهای اول عملیات طوفان‌الاقصی، با موضوع شکست ترمیم‌ناپذیر این رژیم نامشروع و اشغالگر در میدان مبارزه در برابر مقاومت اسلامی فلسطین است.

در روزهای ابتدایی جنگ، رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به نقل از سران و مقامات تل‌آویو، اعلام کردند که رژیم صهیونیستی سه هدف عمده را از حمله به غزه دنبال می‌کند؛ بین بردن رهبران و فرماندهان گروه حماس، نابود کردن گروه حماس و کوچاندن مردم غزه به بیرون از این شهر. این در حالی است که با سپری شدن نزدیک به هشت ماه از آغاز جنگ غزه نه‌تنها هیچ‌کدام از اهداف و برنامه‌های این رژیم محقق نشده است، بلکه ارتش «اسرائیل» ضربات سخت و دردناک و همچنین خسارات و تلفات فراوانی را در میان مبارزه با گروه‌های مقاومت فلسطینی متحمل شده است.

از طرف دیگر رژیم صهیونیستی همزمان با جنگ غزه، گرفتار بحران‌های داخلی چندوجهی شده است؛ به صورتی‌که این بحران‌ها و گسترش اعتراضات مردمی و مخالفت‌های چهره‌های سیاسی کار را برای ادامه فعالیت نتانیاهو و کابینه او بسیار سخت و دشوار کرده است. این اعتراضات تا آنجایی جدی و گسترده است که اغلب مخالفان او اعتقاد دارند پایان جنگ غزه برابر با پاسخگو کردن نتانیاهو برای عملکرد او و در نهایت برکنار شدن او است.

اکنون بنیامین نتانیاهو و کابینه جنگ رژیم صهیونیستی تنها راه برای جلوگیری از محاکمه شدن و برکناری از قدرت را در تداوم جنگ غزه می‌دانند و از این رو شاهد ادامه پیدا کردن جنگ غزه برای هشتمین ماه متوالی هستیم. ضمن اینکه حملات و تجاوزات این رژیم جنایتکار چند روزی است که به شهر رفح آغاز شده است؛ حملاتی که دلایل آن، همان مواردی است که بر اساس آن جنگ غزه آغاز شده است.

اما همچنان به موازات تداوم جنگ غزه و حمله به رفح، بحران داخلی رژیم صهیونیستی نیز در حال رشد و گسترش است و ساکنان سرزمین‌های فلسطین اشغالی به‌خصوص خانواده‌های اسرای اسرائیلی در نزد حماس به دلیل ناتوانی تل‌آویو در حل بحران اسرای خود خواهان برکناری و محاکمه نتانیاهو هستند؛ امری که اگر محقق شود به معنای پایان زندگی سیاسی نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی خواهد بود.

موضوع دیگر انزوای جهانی رژیم صهیونیستی در افکار عمومی مردم جهان به دلیل کشتار و نسل‌کشی فلسطینیان به ویژه مردم غزه و رفح است. بر همین اساس هم شاهد بودیم که اعتراضات مردم از مدارس و خیابان‌های کشور‌های مختلف جهان آغاز شد و خیلی سریع دانشگاه‌های کشور‌های جهان را فرا گرفت.

از زمانی که اعتراضات به دانشگاه‌های آمریکا به‌عنوان متحد قدیمی و همیشگی رژیم صهیونیستی کشیده و سپس توسط پلیس این کشور به شدت سرکوب شد، شاهد انزوای بیش از پیش و بسیار فراوان تل‌آویو در سطح جهان هستیم. ضمن اینکه شاهد گسترش اعتراضات دانشجویان بعد از آمریکا در دانشگاه‌های کشور‌های اروپایی و استرالیا بودیم.

در پایان باید به این نکته مهم اشاره کنیم که با وجود تمامی حملات و تجاوزات نظامی ارتش متجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، کرانه باختری و شهر رفح، همچنان شاهد شلیک راکت‌ها و موشک‌های گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین به سمت سرزمین‌های فلسطین اشغالی هستیم که این امر نشان از زنده بودن جریان مقاومت در منطقه دارد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار