معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم مطرح کرد؛

آیت‌الله رئیسی دانشگاه را اتاق فکر نظام و دولت می‌دانست

کلانتری با اشاره به نگاه ویژه آیت‌الله رئیسی به حوزه آموزش عالی گفت: از ویژگی‌های بارز ایشان نگاه جامع به نهاد علم بود، هزینه کردن در حوزه فرهنگ را سرمایه‌گذاری برای ارتقاء نیروی انسانی و دانشگاه را اتاق فکر نظام و دولت می‌دانست.
کد خبر: ۶۷۰۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰ - 29May 2024

آیت‌الله رئیسی دانشگاه را اتاق فکر نظام و دولت می‌دانستبه گزارش گروه  جامعه دفاع‌پرس، «عبدالحسین کلانتری» معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در مراسم گرامی‌داشت یاد شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و شهدای خدمت، در مسجد بزرگ دانشگاه بوعلی سینا، اظهار داشت: در این روز‌ها برنامه‌های بسیار خوبی در دانشگاه‌های کشور شکل گرفت، پیشتازی در کمیت و کیفیت برنامه‌ها با دانشگاهیان بود. در حادثه شهادت رئیس جمهور و شهدای خدمت، مردم نشان دادند قدر خادمان صدیق خود را می‌دانند و برای مسئولانی که به مردم خدمت کنند احترام زیادی قائل هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم افزود: ویژگی‌های آقای رئیسی مردمی بودن، ولی‌نعمت دانستن مردم به ویژه کوخ‌نشینان، صفا و خلوص، عبور از تنگ‌نظری حزبی، بلندنظری، نگاه وصلی نه فصلی، مروت و جوانمردی سیاسی بود.

کلانتری با اشاره به نگاه ویژه آیت‌الله رئیسی به حوزه آموزش عالی، یادآور شد: از ویژگی‌های بارز ایشان نگاه جامع به نهاد علم بود، پیوند حوزه علم و فرهنگ را نمی‌توان نادیده گرفت، هزینه کردن در حوزه فرهنگ را سرمایه‌گذاری برای ارتقاء نیروی انسانی می‌دانست.

وی ادامه داد: وقتی دولت روی کار آمد با وجود تمام مشکلات دستور بازگشایی دانشگاه‌ها را داد تا مشکلات گریبان‌گیر دوره کرونا رخت بر بندد. به وزیر علوم گفت دانشگاه‌ها به صورت جدی وارد مرحله حضوری شدن شود، چرا که به تأثیر دانشگاه در اجتماع ایمان داشت. او بر مسئولیت اجتماعی دانشگاه و حل مسائل مردم تأکید داشت. معتقد بود دانشگاهی که نتواند باری از جامعه بر دارد به مسئولیت خود درست عمل نکرده است.

معاون وزیر علوم بیان کرد: دانشگاه را اتاق فکر نظام و دولت می‌دانست و ماهی یک‌بار دیدار با اساتید و دانشگاهیان و دانشجویان داشت. به رابطه مشفقانه و از روی صبر و رأفت با دانشجویان تأکید داشت، جلساتی را به صورت مداوم با دانشجویان داشت که با صبر و حوصله پیش می‌برد.

وی افزود: ۱۶ آذر سال گذشته شاهد رکوردزنی بودیم، حدود ۲۰۰ نفر از مسئولان، وزرا، استانداران با تأکید رئیس جمهور در جمع دانشجویان حاضر شدند. نگاه ویژه به حوزه فرهنگی و اجتماعی ثمرات متعددی داشت، تحول ساختاری در دانشگاه رخ داد، در حوزه فرهنگی دانشگاه، بودجه مصوب و مجزا نداشتیم که با تأکید شخص رئیس جمهور در سال ۱۴۰۲ ردیف مستقل ۵ درصدی در لایحه بودجه دیده شد. امسال یک و نیم هزار میلیارد تومان برای اولین بار به طور مستقل به حوزه فرهنگی دانشگاه اختصاص پیدا کرد.

کلانتری گفت: تدوین شاخص‌های فرهنگی، اجتماعی و رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در این بخش اتفاق افتاد. برای اولین بار استاد سرآمد فرهنگی دیده شده و کرسی‌های آزاد اندیشی مورد توجه قرار گرفت.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها