مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج:

برای انتقال پیام شهدا باید از ظرفیت هنر و تولیدات هنری استفاده کرد

سردار آزادی گفت: از ظرفیت هنر و تولیدات هنری برای انتقال پیام شهدا باید استفاده کرد چراکه آنچه از کنگره‌های شهدا باقی می‌ماند آثار و تولیدات فرهنگی فاخر مثل کتاب، فیلم سینمایی و مستندهای روایی است؛ بر همین اساس باید این آثار هنرمندانه تولید شود.
کد خبر: ۶۷۰۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴ - 29May 2024

شهدا هویت ایران اسلامی هستند/ پاسداشت و انتقال پیام شهیدان ارکان اساسی کنگره‌های شهدا هستندبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «عبدالرضا آزادی» مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج در جلسه هماهنگی کنگره ملی ۱۸ هزار شهید استان خراسان رضوی که روز گذشته به ریاست سردار سرتیپ پاسدار «سید هاشم غیاثی» فرمانده سپاه امام رضا علیه‌السلام و با حضور اعضا در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: حرکتی که در خراسان رضوی در حوزه برگزاری کنگره ملی شهدا  شکل گرفته حرکت بسیار خوبی است و باید این روند ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع دست‌اندرکاران کنگره‌های شهدای سبزوار و نیشابور گفت: سبک زندگی شهدا، سرگذشت‌پژوهی، نشر پیام وصیت‌نامه‌های شهدا از جمله موضوعاتی است که باید به آن پرداخت.

مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج تصریح کرد: از ظرفیت هنر و تولیدات هنری برای انتقال پیام شهدا باید استفاده کرد چراکه آنچه از کنگره‌های شهدا باقی می‌ماند آثار و تولیدات فرهنگی فاخر مثل کتاب، فیلم سینمایی و مستندهای روایی است؛ بر همین اساس باید این آثار هنرمندانه تولید شود.

سردار آزادی افزود: شهدا شناسنامه‌های شهرهای ایران اسلامی هستند؛ بر همین اساس باید هویت شهرهایمان را با این قهرمانان واقعی به نسل جدید بشناسانیم.

وی بیان داشت: کنگره‌ها باید به دو رکن اساسی یاد شهدا و انتقال پیام شهدا توجه کنند و این، جز با زبان هنر امکان‌پذیر نیست که می‌تواند جریانسازی فکری را به همراه داشته باشد.

مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج از متولیان برگزاری کنگره‌های ملی شهدا در استان خراسان رضوی خواست تا ستادهای استانی با تقویت ارتباط خود با شهرستان‌ها زمینه شناسایی و معرفی سوژه‌های هنری شهرستان‌ها را فراهم کنند.

سردار آزادی در ادامه ضمن قدردانی از فعالیت‌های شهرداری مشهد در حوزه اکران شهری و المان‌های دفاع مقدس، گفت: این اقدامات می‌تواند به عنوان الگو برای شهرستان‌های تابعه استان در دستور کمیته‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار