فرمانده تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد:

حضور فعال تیپ ۴۸ فتح در مرز‌ها امنیت بی بدیلی را ایجاد کرده است

سردار «حکمتیان راز» گفت: تیپ ۴۸ در مرز‌ها حضور فعال دارد و امنیت پایدار و بی بدیلی را به وجود آورده است.
کد خبر: ۶۷۰۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷ - 29May 2024
حضور فعال تیپ ۴۸ فتح در مرز‌ها امنیت بی بدیلی را ایجاد کرده استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد،«حکمتیان راز» گفت: تیپ ۴۸ در مرز‌ها حضور فعال دارد و امنیت پایدار و بی بدیلی را به وجود آورده است.
 
 دوم پاسدار «حسن حکمتیان راز» فرمانده تیپ ۴۸فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای علمی و برنامه‌ریزی دانشنامه استانی دفاع مقدس اظهار داشت: ماحصل تمام رشادت‌های تیپ ۴۸ در دفاع مقدس این است که اکنون در حال آفند و پدافند در کشور هستیم و هنوز خط سرخ شهادت در این تیپ زنده است.
 
سردار حکمتیان راز با بیان اینکه پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی در تیپ ۴۸ فتح وجود دارد، افزود: تیپ ۴۸ فتح از دوران دفاع مقدس تاکنون با دشمن، گروه‌های تروریستی، اخلالگران در امنیت و… تا نقاط صفر مرزی مبارزه و از مرز‌ها و امنیت مردم دفاع کرده است.
 
فرمانده تیپ ۴۸فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد به واسطه دارا بودن ۴۳ هزار رزمنده،۱۱ هزار و ۶۰۰ جانباز،۲ هزار شهید و ۳۱۷ آزاده رتبه اول ایثارگری را در کشور دارد.
 
وی با بیان اینکه نتوانستیم به خوبی در حوزه‌هایی که عمل کردیم، عملکرد‌ها را به استان و یا حتی به کشور معرفی کنیم، عنوان کرد: ما هنوز هم سال‌های سال در نقاط صفر مرزی حضور داشتیم، اما این رشادت‌ها و دلاورمردی‌ها را ثبت و ضبط نکردیم.
 
سردار حکمتیان راز بیان کرد: در دانشنامه نظامی و جغرافیایی کار‌های خوبی صورت گرفته است و معاونت دانش و پژوهش در همین جهت در تیپ فعال شد.
 
وی خاطرنشان کرد: نویسندگان جهت تدوین این دانشنامه همکاری کردند و همچنین در نشست با پیشکسوتان دفاع مقدس جمع آوری اسناد انجام شد.
 
سردار حکمتیان راز با بیان اینکه مداخل واگذاری به تیپ ۴۸ مدخل بود، عنوان کرد: از این تعداد ۵۹ مدخل نظامی،۲۳ مدخل جغرافیایی و ۴ مدخل انتظامی است که با استفاده از تمام ظرفیت‌ها در تیپ این مدخل‌ها آماده هستند.
 
فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد به تدریس نقش استان در دفاع مقدس در قالب درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: انشالله با تدوین دانشنامه در کنار درس علوم دفاع مقدس نقش برجسته استان را برای دانشجویان گفته می‌شود.
 
وی گفت: در کشور هیچ تیپی وجود ندارد که به اندازه نیمی از ما در مرز‌ها حضور داشته باشد تیپ ۴۸ در مرز‌ها حضور فعال دارد و امنیت پایدار و بی بدیلی را به وجود آورده است.
 
«محمد مشکینی» مشاور استاندار در امور ایثارگران استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام و شهدای خدمت بیان کرد: در حوزه استانداری و فرمانداری در چند روز آینده قراردادی منعقد و تا پایان دولت تکلیف دانشنامه معین شود.
 
مشکینی ابراز داشت: مدیران ادارات کم‌ترین کاری که می‌توانند انجام دهند این است که دین خود به رئیس جمهور شهید را ادا کنند پس همه در تدوین دانشنامه اهتمام جدی داشته باشند.
 
«محمد مهدی روشنفکر» مجری طرح دانشنامه استانی دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد به ارائه گزارشی از روند تدوین دانشنامه پرداخت و گفت: دانشنامه استانی دفاع مقدس در قالب ۶ گروه با محوریت موضوعی شامل یادمان گلزار شهدا، هنری و ادبیات، گرده شهدا و اشخاص، نظامی، جغرافیایی، ادارات و سازمان‌ها تقسیم بندی شده است.
 
روشنفکر به موانع و مشکلات تدوین دانشنامه اشاره کرد و گفت: نبود اسناد و مدارک لازم در بسیاری از موضوعات روند تکمیل دانشنامه را با مشکل مواجه کرده است.
 
در پایان این نشست هر یک از اعضا به بیان نظرات خود در خصوص دانشنامه استانی دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد پرداختند.
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار