مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

اولین نیروگاه خورشیدی از محل درآمدهای موقوفات راه‌اندازی شد

حجت‌الاسلام «کرمی» گفت: اولین نیروگاه خورشیدی از محل درآمدهای موقوفات راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۶۷۰۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۸ - 29May 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، حجت‌الاسلام «مختار کرمی»مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه وقف یکی از بسترهای مناسب رفع نیازهای مادی و معنوی جامعه در طول زمان است ، اظهار کرد: در نتیجه باید محلی برای ایجاد درآمد پایدار و سرشار برای رفع این نیازها باشد تا ضمن اینکه واقفین از انجام وقف راضی شده و نیکوکاران نیز برای انجام کار نیک و ماندگار تشویق شده و پیشقدم شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان اضافه کرد: با تغییر رویکرد سازمان اوقاف از اجاره داری صرف به بهره‌وری و رونق تولید در موقوفات، نخستین نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس استان واقع در محل اداره اوقاف شهرستان خدابنده راه‌اندازی و به مرحله بهره‌برداری رسید.

وی عنوان کرد: هزینه 600 میلیون تومانی خرید تجهیزات و نصب این نیروگاه به طور کامل از محل درآمدهای موقوفه قیدار نبی(ع) این شهرستان تامین و پرداخت شده است و هر گونه درآمد کسب شده در آینده نیز صرف نیات این موقوفه مهم در شهرستان خدابنده خواهد شد. 

کرمی افزود: ظرفیت این نیروگاه کوچک مقیاس 20 کیلووات بر ساعت است و با توجه به متوسط 7 ساعت تابش خورشید در استان و قیمت 22 هزار ریالی هر کیلووات برق ، درآمد سالانه‌ای بیش از 110 میلیون تومان عاید موقوفه می‌شود و ظرف کمتر از پنج سال هزینه سربه سر شده و این سرمایه‌گذاری به سودآوری خواهد رسید.

طرح های مختلفی برای سرمایه گذاری در موقوفات و ایجاد درامد پایدار برای اجرای بهتر و موثرتر نیات وافقفان ارجمند داریم. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خاطر نشان کرد: یکی از شاخص‌ترین آنها راه‌اندازی 3 نیروگاه بزرگ و 3 نیروگاه کوچک مقیاس خورشیدی در اراضی وقفی و همچنین امامزادگان شاخص استان با حجم سرمایه گذاری بیش از 100 میلیارد تومان است. 

وی خاطر نشان کرد: احداث یک نیروگاه خورشیدی 3 مگاواتی در مجموعه کشت و صنعت حسینیه اعظم زنجان و 2 نیروگاه 2 و 1 مگاواتی در اراضی وقفی محدوده شهر قیدار و 3 نیروگاه کوچک مقیاس در امامزاده ابراهیم(ع) شهر سجاس ، ساختمان موقوفه پیامبر اعظم شهر قیدار و محوطه بقعه حضرت قیدار نبی(ع) را در برنامه داریم که طرح‌های توجیهی آنها تدوین و مجوزهای اولیه نیز گرفته شده است.

کرمی بیان کرد: این چهارمین نیروگاه خورشیدی مقیاس کوچک راه اندازی شده در موقوفات و امامزادگان استان است و با اضافه شدن ۶ نیروگاه ، تعداد آنها به ۱۰ عدد خواهد رسید. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خاطر نشان کرد: درآمد موقوفات و نذورات امامزادگان استان پارسال رشد 100 درصدی را تجربه کرد که بیش از 50 درصد انها صرف اجرای نیات خیر واقفین شد و مابقی نیز صرف هزینه‌های اداره ، نگهداری یا توسعه و سرمایه گذاری در آنها می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار