رئیس مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی عنوان کرد؛

حضور ۴۰۰ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد و دکتری مدرسه عالی حکمرانی

بختیاری گفت: در آزمون کارشناسی ارشد و دکتری مدرسه عالی حکمرانی حدود ۴۰۰ داوطلب حضور دارند که از این تعداد ۳۳۰ نفر در چهار رشته حکمرانی اقتصادی، حکمرانی اجتماعی، حکمرانی فرهنگی و حکمرانی تربیتی هستند.
کد خبر: ۶۷۰۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱ - 30May 2024

حضور ۴۰۰ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد و دکتری مدرسه عالی حکمرانی«حسن بختیاری» رئیس مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی در جریان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد و دکتری مدرسه عالی حکمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با اشاره به تعداد دانشجویانی که امروز در این آزمون شرکت کردند، اظهار داشت: در این آزمون حدود ۴۰۰ داوطلب حضور دارند که از این تعداد ۳۳۰ نفر در چهار رشته حکمرانی اقتصادی، حکمرانی اجتماعی، حکمرانی فرهنگی و حکمرانی تربیتی، و ۷۰ نفر هم دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد در همین چهار رشته‌ی عنوان‌شده هستند.

رئیس مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی ادامه داد: از میان افرادی که بیشترین نمره را در آزمون گرفتند، تعداد ۵۶ نفر را در رشته دکتری برای مصاحبه انتخاب می‌کنیم که در نهایت تعداد ۲۸ نفر از این دانشجویان پذیرفته‌شده نهایی برای دوره دکتری خواهند بود. ضمن اینکه برای مقطع کارشناسی ارشد هم تعداد انتخاب‌شدگان نیز به همین میزان است.

وی پیرامون حمایت و پشتیبانی از دانشجویان پذیرفته شده، خاطرنشان کرد: از تمامی دانشجویان شرکت‌کننده در این آزمون هیچگونه وجهی دریافت نمی‌شود و آنها به عنوان بورسیه‌های دستگاه‌های خودشان در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری خواهند بود.

بختیاری با اشاره به اینکه دانشجوان شرکت‌کننده در این آزمون باید شرایط خاص و اجرایی را داشته باشند، اضافه کرد: با توجه به اینکه اساسا یکی از ماموریت‌های مدرسه حکمرانی تربیت و آموزش حکمرانان فعلی است، بنابر این بخشی از داوطلبانی که ثبت نام کردند و در این آزمون حضور دارند از کارکنان دستگاه‌های کشوری هستند و سابقه کار در این دستگاه‌ها را دارند.

رئیس مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی عنوان کرد: در عین حال هم فرصتی ایجاد شده برای آن دسته از افرادی که از استعداد‌های مدیریتی ویژه برخوردار هستند و جزو نخبگان دانشگاهی محسوب می‌شوند اما در عین حال هنوز سابقه استخدامی ندارند. در واقع به این افراد هم فرصتی برای شرکت در این آزمون داده شده است. 

وی اظهار داشت: در کنار آنها از شرایط اختصاصی آزمون ما نسبت به سایر دانشگاه‌ها این است که ما صرفا دانشجویانی که در رشته‌های کارشناسی ارشد مرتبط با دکتری تحصیل کردند را می‌پذیریم. در واقع افرادی می‌توانند در دوره حکمرانی اقتصادی ما شرکت کنند که فوق لیسانس آن‌ها حتما مرتبط با اقتصاد باشد.

بختیاری به ضرورت وجودی مدرسه حکمرانی و فعالیت‌های آن اشاره کرد و افزود: دوره‌هایی که ما داریم دوره دکتری است که تا امروز تعداد ۳۵ دانشجوی دکتری در رشته حکمرانی داریم که هنوز دانش‌آموخته نشدند. البته اولین سال دانش‌آموختگی ما در سال ۱۴۰۳ است که با خاتمه تحصیل خود، کار خودشان را آغاز خواهند کرد.

رئیس مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی ادامه داد: البته ارزیابی این دانشجویان را بعد از اینکه وارد محیط کار شدند باید انجام بدهیم. اما در کنار آن ما دوره‌های کوتاه مدت داریم که دوره یک ساله اعتبارنامه عالی حکمرانی را دو سال است برگزار می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که این دوره را طی کردند توانمندی‌ها و قابلیت‌هایی را پیدا کردند که توانستند نسبت به قبل از طی کردن این دوره موفقیت‌های بیشتری را به دست بیاورند. این موضوع آنقدر عیان است که هم داوطلبان و هم دستگاه‌هایی که این دانشجویان در آن مشغول به فعالیت هستند به این موضوع اذعان می‌کنند.

بختیاری با اشاره به اهمیت تاسیس مدرسه حکمرانی، تصریح کرد: دانشگاه‌ها در کشور معمولا فقط حوزه‌های علمی را پوشش می‌دهند و معمولا در این رشته‌های جایی برای دروس مدیریتی و حمرانی وجود ندارد تا دانشجویان بتوانند در کنار قابلیت‌های تخصصی که کسب می‌کنند، قابلیت مدیریتی و حکمرانی را هم کسب کنند. بر همین اساس پرکردن این خلاء فقط در دانشگاه دفاع ملی و مدرسه عالی حکمرانی اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار