امام جمعه موقت اصفهان:

اخلاص به اعمال انسان رنگ الهی می‌دهد 

آیت‌الله مهدوی با اشاره به ضرورت رعایت اخلاص در اعمال، گفت: اخلاص به اعمال انسان رنگ الهی می‌دهد و اجر اعمال انسان را افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۶۷۰۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۲ - 30May 2024

اخلاص به اعمال انسان رنگ الهی می‌دهد به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، آیت‌الله «سید ابوالحسن مهدوی» عضو خبرگان رهبری امروز در مراسم بدرقه کاروان دوی امدادی «عاشقان حسینی، زائران خمینی (ره)» در گلستان شهدای اصفهان با اشاره به تفاوت ارزش اعمال در افراد مختلف، اظهار داشت: اعمال با نیات ارزش پیدا می کنند برای مثال عملی را ممکن است صد نفر انجام دهند، ولی ارزش آن عمل برای افراد مختلف یکسان نیست زیرا ارزش اعمال به نیات افراد بستگی دارد.

وی گفت: خداوند متعال در آیه ۲۶۱ سوره بقره در مورد انفاق می فرماید، آنان که اموالشان را در راه خدا انفاق می کنند مانند دانه ایست که هفت خوشه برویاند و در هر خوشه صد دانه باشد و خداوند برای هر که بخواهد چند برابر می کند و در آیه ۲۶۵ می فرماید کسانی که اموالشان را برای خوشنودی خدا انفاق می کنند، مانند بوستانی در جایی بلند است و ارزش این دو مورد با هم قابل مقایسه نیست چرا که در آیه دوم رضای خدا نیست انفاق می باشد.

آیت الله مهدوی با توصیه به داوطلبان شرکت کننده در کاروان دوی امدادی «عاشقان حسینی، زائران خمینی (ره)» برای تلاش برای خلوص نیت، گفت: رضای خداوند نیت اصلی شما باشد کما اینکه حضرت علی (ع) برغم اینکه گرسنه بودند برای رضای خدا غذای خود را به یتیم و مسکن و اسیر دادند و این منش الگوی امروز ما است.

وی بیان داشت: بنده به شما غبطه می خورم و روحمان همراه شماست و ای کاش می توانستم با شما همراهی کنم، و باز هم توصیه می کنم سعی کنید نیت خود را خالص کنید و ما را نیز از دعای خود محروم ننمایید.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها