رئیس جمعیت هلال احمر:

زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا را وظیفه همگانی دانست

«کولیوند» با گرامیداشت یاد شهدای خدمت از جمله رئیس‌جمهور شهید گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا وظیفه همگانی است.
کد خبر: ۶۷۰۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۲ - 30May 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، «پیرحسین کولیوند»، رئیس جمعیت هلال احمر امروز در کنگره شهدای امدادگر که در سالن هلال برگزار شد، با تقدیر از بانیان این کنگره که ویژه شهدای امدادگر است، اظهار داشت: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی حفظ و یاد شهید جهاد محسوب می‌شود پس تا می‌شود باید در این بخش فعالیت کرد. 

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه گویا خدا شهدا را انتخاب می‌کند و در واقع شهدا با خداوند معامله و بهترین را انتخاب کردند، تصریح کرد: شهدا جانانه از آرمان‌ها دفاع کردند و از خود گذشتند تا ایران و ایرانی بماند و خداوند فرمود که شهدا زنده هستند و از خود خداوند روزی می‌گیرند.

وی زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا را وظیفه همگانی دانست و ادامه داد: یاد و خاطره و داغ شهدا هیچ وقت کهنه نمی‌شود.

کولیوند با بیان اینکه شهدا علاوه بر آبادانی دنیای ما آخرت خود و ما را هم آباد می‌کنند، افزود: شهدا از اعمال ما آگاه هستند و شهید وقتی شهید می‌شود که موقع گرفتن پاداشش می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر با گرامیداشت یاد شهدای خدمت از جمله رئیس‌جمهور شهید گفت: ساده‌زیستی، مردمی بودن و تشنه خدمت بودن از شاخصه‌های این شهدا بود که پاداشش هم شهادت بود.

وی ادامه داد: شهادت شهدای خدمت داغ بزرگی برای ما، ولی گوارای وجود خودشان بود، چرا که پاداش خدمت خودشان را گرفتند.

کولیوندبا یادآوری رنج مردم غزه گفت: در حال حاضر ۲۸ هزار نوزاد به دنیا آمده است که مادرانشان هیچ امکانات بهداشتی و درمانی ندادند و زیر انواع خشونت‌ها زندگی می‌کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه جنگ غزه در حال حاضر ۱۰ هزار مجروح دارد که توان ارائه هیچ خدمت پزشکی به آن‌ها وجود ندارد، تصریح کرد: دولت مصر توان ارسال فقط ۳۰ درصد کمک‌ها را دارد و بقیه از بین می‌روند و همین ۳۰ درصد هم در مسیر به دلایل مختلف آسیب می‌بیند.

وی مقاوم بودن و توکل بر خدا داشتن را از خصلت‌های مردم فلسطین دانست و افزود: امید داشتن موجب ادامه زندگی می‌شود که در بین مردم غزه مشهود است.

کولیوند به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان حامی فلسطین در کشورهای مختلف اشاره و تصریح کرد: این جوانان آزادگی خود را در این برهه از تاریخ اثبات کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: یکی از کوچک‌ترین ارج‌گذاری‌ها از شهدا، برگزاری همین کنگره‌ها است و من پیشنهاد می‌کنم قدر خودتان را بدانید و تا توان دارید خدمتگزار امینی برای مردم و خانواده شهدا باشید تا عالی‌ترین مدارج معنوی را دریافت کنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار