نشست خاطره‌گویی رزمندگان پیشکسوت عملیات «آزادسازی خرمشهر» در قم

نشست روایتگری پیشکسوتان عملیات فتح خرمشهر با حضور رزمندگان نقش‌آفرین گردان‌های تبوک، مالک اشتر و اباذر، قم امروز در سالن همایش شهید اخلاقی ستاد سپاه استان برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۰۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵ - 30May 2024

نشست خاطره‌گویی رزمندگان پیشکسوت عملیات «آزادسازی خرمشهر» در قمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، نشست خاطره گویی و روایتگری پیشکسوتان عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، در سالن همایش شهید اخلاقی ستاد سپاه استان برگزار شد.

در ابتدای این نشست، «سید مهدی رضویان» مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت استان قم طی سخنانی با گرامیداشت ایام چهل و دومین سالگرد عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر و با عرض تسلیت شهادت شهید جمهور حضرت آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد، اظهار داشت: تلاش صادقانه و مستمر از ویژگی‌های شهدای خدمت بود و ان شاءالله این روحیه انقلابی که برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است، در جامعه استمرار یابد. 

وی عنوان کرد: قرار بود نشست استانی گرامیداشت سالروز حماسه فتح خرمشهر در روز چهارشنبه دوم خردادماه برگزار شود، اما بدلیل بروز این حادثه تاسف بار، به هفته دفاع مقدس موکول شد.

رضویان همچنین خاطراتی را از ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان گردان مالک اشتر در جریان عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر در اردیبهشت و خرداد سال ۱۳۶۱ بازگو کرد.

در ادامه، امیر سرتیپ «عبدالحسین قهرمانی» جانشین گردان ۳۶۶ توپخانه پدافند هوایی ارتش از لشکر ۹۲ زرهی اهواز به بیان خاطراتی از نقش آفرینی در فرآیند عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر، ارتباط با فرماندهان ارشد و نیز تبیین نقش یگان‌هایی همچون ژاندارمری پرداخت.

«حمزه بهشتی» از راویان پیشکسوتان فعال در عملیات بیت المقدس نیز خاطراتی از همراهی با حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) به عنوان نماینده حضرت امام (ره) در شورای عالی دفاع بیان کرد.

در پایان، محمد سنگتراشان خاطرات کوتاهی از روند عملیات بیت المقدس بازگو کرد و محمدتقی ارزندی نیز به تشریح روند اجرای عملیات آزادسازی خرمشهر و نحوه استقرار و حرکت گردان‌ها و نهایت فتح خرمشهر با استفاده از نقشه پرداخت.

در نشست فوق، حجت الاسلام «محمد نارویی» معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، سردار «محسن موحدی» رئیس ستاد کنگره ملی شهدای قم، سید حمید سبحانی مسئول انجمن راویان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم و جمعی از راویان این انجمن، نمایندگانی از اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم، جمعی از اعضای سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت و رزمندگان نقش آفرین گردان‌های تبوک، مالک اشتر و اباذر حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار