فرمانده نیروی زمینی ارتش:

اولویت نزاجا در مناطق مرزی بهره‌گیری از فناوری‌های هوشمند است

امیر سرتیپ حیدری گفت: اولویت نیروی زمینی ارتش در حوزه رصد و پایش مناطق و نوار مرزی کشور، بهره‌گیری از فناوری‌های هوشمند و خلاقانه است.
کد خبر: ۶۷۰۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۴ - 30May 2024

اولویت نزاجا در مناطق مرزی بهره‌گیری از فناوری‌های هوشمند استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش، در جمع خبرنگاران و با اشاره به ظرفیت‌های نیروی زمینی در بحث رصد استان‌ها و مناطق مرزی کشور در بهره‌گیری از تجهیزات و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این نیرو گفت: پهناورترین مرز ایران اسلامی با کشور‌های همسایه، در استان سیستان و بلوچستان است. با توجه به اینکه نیروی زمینی ارتش، عهده‌دار حراست از مرز‌ها و حریم ایران اسلامی در این استان به همراهی دیگر نیرو‌های مسلح نظیر مرزبانی است، تأمین امنیت پایدار در کشور از جمله مسئولیت‌های محوله به این نیروست. به همین سبب اتخاذ روش‌ها و شیوه‌های هوشمندانه در امر مرزبانی و پایش مرز‌های کشور، امری جدی و غیرقابل اغماض است.

وی در ادامه افزود: نیروی زمینی ارتش با به‌کارگیری انواع فناوری‌های خلاقانه نظیر استفاده از سنسور‌های هوشمند و هشداردهنده، دوربین‌های با کیفیت و شبکه‌محور، پهپادها، کوادکوپتر‌ها و نیز ابزار‌آلات مرتبط با جنگ الکترونیک، به امر رصد و پایش مناطق مرزی کشور و ممانعت از عبور و مرور غیرمجاز در استان سیستان و بلوچستان مبادرت می‌ورزد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه فرایند استقرار نزاجا در مرز‌های کشور، اهداف متعددی را پوشش می‌دهد، اظهار کرد: ایجاد اشراف اطلاعاتی، ارتقای آمادگی رزمی و آزمودن عملیاتی و میدانی فناوری‌ها و تجهیزات بومی‌سازی شده و روزآمد، از جمله اهدافی هستند که نیروی زمینی ارتش در پی کسب، تحکیم و تداوم بخشیدن به آنها در ذیل فرایند استقرار در مرز‌های کشور است.

وی در پایان با اشاره به انواع فعالیت‌های نیروی زمینی ارتش، اظهار کرد: گستره عمل و دامنه خدمت‌رسانی نیروی زمینی صرفاً مختص و محدود به مسائل دفاعی و نظامی کشور نیست و این نیرو، در زمینه محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری نیز خدمات فراوانی را، به‌ویژه در مناطق مرزی و کم‌تر برخوردار برعهده گرفته است که مواردی نظیر ارائه خدمات رفاهی، پیشبرد طرح‌های عمرانی، تأمین و احداث ادوات و اماکن بهداشتی و درمانی، جاده‌کشی، لوله‌کشی و آب‌رسانی به روستا‌ها و واحه‌ها، از جمله این موارد هستند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار