سامانه گنبد آهنین هواپیمای خودی را هدف قرار داد

سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی بار دیگر به اشتباه یک هواپیمای ارتش اسرائیل را هدف قرار داد.
کد خبر: ۶۷۰۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۸ - 30May 2024

سامانه گنبد آهنین هواپیمای خودی را هدف قرار دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی یک هواپیمای بدون سرنشین ارتش این رژیم را هدف قرار داده است.

ارتش اسرائیل اعلام کرده که تحقیقات در این زمینه را آغاز می‌کند.

روزنامه جروزالم پست اسرائیل حدود ۳ هفته پیش به نقل از یکی از فرماندهان سپاه تفنگداران دریایی آمریکا نوشت که ارتش اسرائیل تقریباً نیمی از پهپاد‌های مورد استفاده خود را در درگیری با حماس و حزب الله لبنان به اشتباه سرنگون می‌کند.

مایکل پرودن سرهنگ دوم سپاه تفنگداران دریایی گفت: موضوع جالبی که در اسرائیل وجود دارد، این است که ۴۰ درصد از پهپاد‌های سرنگون شده توسط اسرائیل، توسط نیرو‌های خودی سقوط می‌کنند.

مسئله سرنگونی پهپاد‌های خودی البته چندان جدید نیست و در سال‌های گذشته بار‌ها از سوی خود منابع صهیونیستی اعتراف شده که سامانه گنبد آهنین و سایر ادوات پدافندی این رژیم پهپاد‌های شناسایی خودی را سرنگون کرده یا به سمت جنگنده‌های خودی شلیک کرده‌اند.

با وجود اینکه ارتش اسرائیل مشغول نبرد با گروهی با ابتدایی‌ترین تسلیحات و بدون داشتن توان پهپادی قابل توجه است، سرنگونی حدود نیمی از پهپاد‌های خودی نشان می‌دهد، آنها تا چه میزان در برابر رقیبی که اقدام به شلیک پرتعداد پهپاد‌های انتحاری یا استفاده گسترده از مدل‌های شناسایی کند، آسیب پذیر هستند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار