معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) مطرح کرد؛

تحقق شعار «ما می‌توانیم» در سراسر کشور توسط قرارگاه سازندگی خاتم

سردار «حاجی‌زمانی» از اجرای ۳۶۵ پروژه توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) در سراسر کشور خبر داد و گفت: این قرارگاه ۱۳ پروژه را در استان اردبیل آغاز کرده که پنج پروژه خاتمه یافته و هشت پروژه درحال اجراست.
کد خبر: ۶۷۰۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۸ - 31May 2024

تحقق شعار «ما می‌توانیم» در جای‌جای کشور توسط قرارگاه خاتم / اجرای ۱۳ پروژه عمرانی در استان اردبیلبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «اسدالله حاجی زمانی» معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در آیین آغاز عملیات اجرایی دو پروژه شهری در اردبیل اظهار داشت: توفیق یافتیم که در دوسال و نیم گذشته خدمتگزار مردم اردبیل باشیم که در این مدت اتفاق‌های خوبی در استان افتاده و پروژه‌ها در زمان مورد نظر انجام شد.

سردار حاجی زمانی افزود: تقاطع غیرهمسطح شهید آیت‌الله رئیسی هم از جمله پروژه‌های در دست اقدام است که تلاش می‌شود تا هرچه سریع‌تر، دست‌کم تا یکی دو ماه آینده افتتاح شده و به مرحله بهره‌برداری برسد.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با اشاره به پروژه بهسازی و زیباسازی رودخانه بالیخلو، بیان کرد: تلاش می‌شود که این پروژه هم با حمایت شهرداری اردبیل همچنین اعضای شورای اسلامی شهر، استانداری و فرمانداری در کمترین زمان ممکن تکمیل شود تا مردم از مزیت‌های آن بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: هر یک از این پروژه‌ها بیش از یک سده مورد استفاده مردم قرار خواهد گرفت و باقیات و صالحاتی برای کسانی که دست‌اندرکار اجرای آن بودند، خواهند شد.

قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ۳۶۵ پروژه در جای جای کشور در دست اجرا دارد

سردار حاجی زمانی، پیشینه شکل‌گیری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) بر اساس اصل ۱۴۷ قانون اساسی را خاطرنشان کرد و گفت: پس از جنگ تحمیلی در راستای آبادانی کشور توفیق حضور در ۳۱ استان کشور را داشتیم و با هفت هلدینگ در حال حاضر ۳۶۵ پروژه در نقاط مختلف در دست اجرا است.

وی با اشاره به اشتغال ۵۴ هزار نفر نیروی کار مستقیم در قرارگاه، بیان کرد: پنج درصد نیرو‌ها رسمی و پاسدار، پنج درصد سربازان دانش‌آموخته و توانمند و ۹۰ درصد دیگر نیرو‌های قراردادی هستند که در اجرای پروژه‌های گوناگون با این قرارگاه همکاری دارند؛ تعداد نیرو‌های شاغل در شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد قرارگاه نیز به حدود ۱۵۰ هزار نفر می‌رسد.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با اشاره به فعالیت این قرارگاه در حوزه‌های گوناگون، افزود: زمانی کشور در بحث نفت و گاز و تامین بنزین دچار مشکل بود که قرارگاه نسبت به احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس اقدام کرد تا ۴۵ درصد از مصرف حدود ۱۰۰ میلیون لیتری کشور را تامین کند که البته اکنون مصرف افزایش یافته است.

وی بیان کرد: بر همین اساس احداث پالایشگاه دیگری در جوار پالایشگاه خلیج فارس در دست ساخت است که پس از بهره‌برداری حدود ۱۳ میلیون لیتر به ظرفیت تولید بنزین کشور اضافه خواهد کرد.

در ادامه این آیین پروژه زیباسازی و بهسازی رودخانه بالیخلو و پروژه احداث پارک و فرهنگ‌سرای ۵.۵ هکتاری ویژه بانوان در محدوده زرناس، شهرک پردیس اردبیل با حضور جمعی از مسئولان استانی، شهرستانی و مدیریت شهری آغاز شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها