سخنگوی نیروهای مسلح یمن خبر داد؛

حمله موشکی نیروهای یمنی به ناو هواپیمابر «آیزنهاور» آمریکا

سرتیپ یحیی سریع از حمله موشکی به ناو هواپیمابر آیزنهاور آمریکا در دریای سرخ در پاسخ به حملات اخیر آمریکا و انگلیس به صنعا و چند شهر دیگر یمن و شهادت و زخمی شدن ۵۸ نفر خبر داد.
کد خبر: ۶۷۰۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۲ - 31May 2024

ارتش یمن ناو هواپیمابر «آیزنهاور» را هدف قرار دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در پیامی از حمله موشکی به ناو هواپیمابر آمریکایی آیزنهاور در پاسخ به حملات اخیر آمریکا و انگلیس به پایتخت و چند شهر دیگر این کشور و همچنین تداوم حمایت از مردم مظلوم غزه خبر داد.

در پیام تصویری سرتیپ یحیی سریع آمده است:

قال تعالی ( أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِـمُوا وَإِنَّ اللهَ عَلَی نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ) 

جنگنده‌های متجاوز آمریکایی-انگلیسی طی ساعات گذشته به شهر و استان صنعا و استان‌های حدیده و تعز یورش بردند و این حملات به شرح زیر بوده است:

۱. چهار حمله به شهر صنعا که منجر به زخمی شدن یک نفر شد.

۲. دو حمله به استان صنعا

۳. یک حمله به منطقه حیفان در تعز

۴. شش حمله به استان الحدیده به شرح زیر توزیع شده است:

یک حمله به بندر سلیف

یک حمله به ساختمان رادیو

دو حمله به اردوگاه نظامی غلیفقة

دو حمله به خانه‌های علی محسن الاحمر و علی عبدالله صالح.

در حملات به الحدیده ۱۶ نفر شهید و ۴۱ تن زخمی شدند. در حملاتی که مکان‌های غیرنظامی مانند ساختمان رادیو الحدیده در مقابل بیمارستان الثوره و گارد ساحلی در بندر الصلیف را هدف قرار دادند، شماری شهید یا زخمی شدند تا تعداد کل شهدا و مجروحان اعم از غیرنظامی و نظامی به ۵۸ نفر افزایش یابد.

این حملات به ساختمان رادیو الحدیده و همچنین ساختمان گارد ساحلی در بندر سلیف خسارت وارد کرد و تعدادی از کشتی های تجاری هم در بندر آسیب دیدند. این حملات در حالی است که هدف قرار گرفتن مراکز غیرنظامی، نقض آشکار تمام قوانین بین المللی و جنایت جنگی تمام عیار است.

در پاسخ به این جنایات و در چارچوب پاسخ به تجاوزات آمریکا و انگلیس و در ادامه کمک به مردم مظلوم فلسطین، نیروی موشکی و نیروی دریایی ارتش یمن دست به اقدام مشترک زدند و ناو هواپیمابر آمریکایی «آیزنهاور» در دریای سرخ با تعدادی موشک بالدار و بالستیک به صورت دقیق و مستقیم هدف قرار گرفت.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار