امام جمعه موقت شاهرود:

رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در کتاب‌های درسی گنجانده شود

حجت‌الاسلام «عبداللهیان» گفت:هر ساله ۱۴ خرداد سالروز رحلت امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی با موضوع تبیین سنت و سیرت امام راحل سخنرانی می‌کنند که باید این رهنمودها در کتاب‌های درسی برای دانش‌آموزان و دانشجویان نشر پیدا کند.
کد خبر: ۶۷۰۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۳ - 31May 2024

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام «حمید عبداللهیان» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حسینیه اعظم مدرسه قلعه شاهرود اظهار داشت: هدف از قیام ۱۵ خرداد سرنگونی نظام حاکم، فاسد و تباهی بود که بی‌بندو باری را در همه شئونات کشور پشتیبانی می‌کرد.

وی با بیان اینکه شیوه قیام ۱۵ خرداد تکیه بر مردم بود، ابراز کرد: انقلاب اسلامی با تکیه بر مردم و نظارت فقیه جامع‌الشرایط، شجاع، مدیر و مدبری به مانند امام راحل در برابر ظلم به پیروزی رسید.

حجت الاسلام عبداللهیان به نهضت تنباکو اشاره کرد و گفت: این نهضت به دنبال قطع دست استعمار انگلیس از اقتصاد کشور بود اما چارچوب سیاسی و نظام حاکم را پذیرفت و به آن تمکین می‌کرد.

امام جمعه موقت شاهرود با اشاره به اینکه در انقلاب مشروطه اصل نظام سیاسی حفظ شد، ادامه داد: آنها می‌خواستند قدرت پادشاه را به ضوابط و قوانینی که در مجلس تصویب می‌شد، مقید کنند.

وی با بیان اینکه نهضت ملی شدن صنعت نفت با حفظ چارچوب سیاسی سلطنت حاکم در کشور اتفاق افتاد، تصریح کرد: قیام ۱۵ خرداد با تمامی این رویدادها نسبت به هدف و شیوه متفاوت بود.

امام جمعه موقت شاهرود به ۱۴ خرداد سالروز رحلت امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: هر ساله در این روز رهبر معظم انقلاب با موضوع تبیین سنت و سیرت امام راحل سخنرانی می‌کنند که باید این رهنمودها در کتاب‌های درسی برای دانش‌آموزان و دانشجویان نشر پیدا کند.

حجت الاسلام عبداللهیان به جنایت‌های رژیم اشغالگر در غزه و رفح اشاره کرد و افزود: این جنایت‌ها که در طول تاریخ بی‌سابقه است باعث بیداری وجدان‌ها در دنیا شد، به طوری که در همه جا صدای آزادی‌خواهان بلند شده است.

وی به نامه رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان اروپا و آمریکا اشاره کرد و گفت: معظم له گفت و گو با جوانان دنیا را از راه مکاتبه از سال ۹۳ باز کردند تا موجب بیداری آنان شود.

امام جمعه موقت شاهرود به ۱۲ نکته این نامه که در راستای جهاد تبیین و تبلیغ بیان شده اشاره کرد و افزود: بخش مهم این نامه این قسمت است که «شما در طرف درست تاریخ ایستاده اید، پرچم مقاومت را در حوزه‌های علمی آمریکا بلند کردید و شعار نرفتن زیر بار ظلم را سردادید.»

حجت الاسلام عبداللهیان به برنامه‌ریزی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیرماه اشاره کرد و گفت: مردم نباید از یک سوراخ ۲ بار گزیده شوند، حواس‌ها جمع باشد و مردم به فردی رای دهند که اعتقادات کلامی درست و هم توحید، نبوت، امامت، عدل و معاد را قبول داشته باشد تا موفقیت‌های سیاسی و اجتماعی را رقم زند.

وی با بیان اینکه اعتقاد عمیق به خدا می‌تواند پیروزی امت را تسریع کند، ابراز کرد: اخلاص، شب زنده‌داری، دائم‌الذکربودن و اشک‌های آیت الله رئیسی موجب شد تا در قلب‌های مردم جای گیرد و آیین تشییع ۱۲ میلیون نفری شکل گرفت.

امام جمعه موقت شاهرود به نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به نمایندگان دوره سیزدهم مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: تعهد به سوگند نمایندگی مورد تاکید معظم له بود.

حجت الاسلام عبداللهیان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: رجب، شعبان و رمضان ماه‌هایی هستند که بنده تلاش می‌کند از راه ریاضت، عبادت و مجاهدت خودش را به کاروان بندگی خدا برساند و ذی‌القعده، ذی‌الحجه و محرم ادامه آن سه ماه است و کسانی که از کاروان جامانده‌اند، می‌توانند مسیر نیامده را جبران کنند و خود را در حیات بندگی خدا جای دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها