کاهش توان نظامی حوثی‌ها؛ توجیه انگلیس درباره حمله به پایتخت یمن

نخست وزیر انگلیس در سخنانی برای توجیه حملات ائتلاف متجاوز این کشور و ایالات متحده علیه پایتخت یمن ادعا کرد که انفعال درباره اقدامات ارتش یمن در دریای سرخ، به اقتصاد جهانی آسیب می‌زند.
کد خبر: ۶۷۰۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۱ - 31May 2024

کاهش توان نظامی حوثی‌ها؛ توجیه انگلیس درباره حمله به پایتخت یمنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: شب گذشته نیروی هوایی انگلیس در کنار ایالات متحده برای پنجمین بار متوالی به اهداف نظامی حوثی‌ها در یمن حمله کرد. این اقدام برای کاهش بیشتر توانمندی نظامی حوثی‌ها، جلوگیری از حملات علیه کشتیرانی بین‌المللی و در چارچوب دفاع از خود صورت گرفت.

وی با بیان این ادعا که دولت او برای دفاع از منافع انگلیس تردید نخواهد کرد، مدعی شد: حوثی‌ها از نوامبر سال گذشته ۱۹۷ حمله صورت داده و اطلاعات ما نشان می‌دهد که پاسخ‌های ما برای کاهش توانمندی نظامی آنها موفقیت‌آمیز بوده است.

نخست وزیر انگلیس ادعا کرد که رویکرد انفعالی برابر اقدامات ارتش یمن، باعث آسیب زدن به اقتصاد جهانی و امنیت بین‌المللی می‌شود.

جنگنده‌های آمریکا و انگلیس پنجشنبه شب صنعا، پایتخت یمن را بمباران کردند. در جریان این حملات، منطقه «النهدین» در شهرستان «السبعین» در جنوب صنعا و همچنین اطراف فرودگاه بین المللی این شهر در شمال هدف حمله جنگنده‌های آمریکا و انگلیس قرار گرفت.

در ماه‌های اخیر مناطق مختلف یمن بار‌ها آماج حملات تجاوزکارانه آمریکا و انگلیس قرار گرفته‌اند. این حملات با هدف تحت‌فشار قراردادن یمن به‌منظور توقف محاصره دریایی اعمال شده بر رژیم صهیونیستی انجام می‌گیرد.

این درحالی است که ارتش یمن به دنبال آغاز عملیات طوفان الاقصی و برای حمایت از مقاومت ملت فلسطین، چند کشتی متعلق به رژیم اشغالگر قدس یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیرو‌های ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار