حمله راکتی گسترده از لبنان به اراضی اشغالی

منابع رسانه‌ای عصر امروز (جمعه) از حمله راکتی گسترده از خاک لبنان به شمال اراضی اشغالی خبر دادند.
کد خبر: ۶۷۰۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۷ - 31May 2024

حمله راکتی گسترده از لبنان به اراضی اشغالیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شبکه المیادین در این باره گزارش داد که صدای آژیر‌های خطر در مناطق مختلف شمال اراضی اشغالی به صدا درآمده است.

منابع رسانه‌ای عبری زبان نیز در این باره از پرتاب حدود ۴۰ راکت از لبنان به منطقه «الجلیل غربی» در شمال اراضی اشغالی خبر دادند.

طبق این گزارش، درپی این حمله چند انفجار در منطقه الجلیل غربی رخ داد.

این رسانه‌ها گزارش دادند: حزب‌الله حملات خود را تشدید کرده است و ده‌ها راکت و موشک به سمت شهرک‌ها در الجلیل غربی پرتاب کرد.

رسانه‌های عبری همچنین گزارش دادند: حزب‌الله لبنان برای اولین بار از هشتم اکتبر تا کنون به نقاطی در الجلیل غربی حمله کرد که ساکنان آن تخلیه نشده بودند.

منابع رسانه‌ای همچنین تصاویری را از لحظه این حمله منتشر کرده‌اند.

یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسما به عملیات فلسطینی طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرز‌های لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌صورت روزانه و تقریبا ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند از زمان آغاز نبرد طوفان‌الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها پایگاه نظامی آنها توسط حزب‌الله هدف گرفته شده است و به همین دلیل کابینه تندرو «بنیامین نتانیاهو» مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شد و تعدادی از شهرک‌نشینان هم خودشان از منطقه فرار کردند.

اخیرا رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه نتانیاهو توجهی به سرنوشت آنها نداشته و آنها را رها کرده است.

انتهای پیام/ 801

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار