امام جمعه بهاباد:

رئیس‌جمهور آینده باید در تراز شهید رئیسی باشد

امام جمعه بهاباد گفت: رئیس‌جمهور آینده باید در تراز شهید رئیسی باشد، از این پس این شیوه برای مدیران و مسئولان کشور یک الگو خواهد شد.
کد خبر: ۶۷۰۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۲ - 31May 2024

 

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، حجت الاسلام والمسلمین «علی اکبرابراهیمی بشکانی» امام جمعه بهاباد درخطبه‌های نمازجمعه ضمن سفارش نمازگزاران جمعه به رعایت تقوای الهی وانجام دادن عمل صالح و داشتن اخلاص وایمان وعمل صالح به رویداد ۱۴ خرداد سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل و قیام خونین ۱۵ خرداد اشاره کرد و اظهارداشت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حق دینی و معنوی در جامعه دارد و باید جایگاه این شخصیت مهم تاریخی به نسل جوان و نوجوان بیشتر معرفی شود.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) بعنوان یک اسوه و الگو برای ما و جهانیان مطرح است و باید همیشه یاد او در اذهان زنده باشد، چرا که ما همچنان نیازمند حرکت در خط امام هستیم.

وی ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ روز رحلت امام خمینی (ره) را از ایام سخت و فراموش‌نشدنی تاریخ انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: همه ملت ایران، ملت‌های آزادی‌بخش و مسلمانان ‌جهان در این روز سوگوار وفات امام راحل بودند و همه چشم‌ها اشک بار بود.

امام جمعه بهاباد تصریح کرد:امام خمینی (ره) یک شخصیت بی‌بدیل بود و با نقش هدایتگر و پیامبرگونه با اتکا به سلاح تقوا و ایمان خود موفق به شکست طاغوت و احیای ارزش‌های اسلامی در میهن ما شد.

بشکانی ادامه داد: ‌۱۵ خرداد ماه نقطه آغاز نهضت و بیداری اسلامی مردم ایران و روز خلق حماسه‌ای ماندگار در دفاع از اسلام و مجاهد تربیت یافته مکتب تشیع است.

وی افزود: بزرگداشت امام عظیم‌الشأن این شخصیت برجسته و چهره به یادماندنی تاریخ، فرصت مغتنمی است تا با عمل به تأکیدات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی مبنی بر توجه به ابعاد والای شخصیتی احیاگر اسلام ناب محمدی و بهره‌گیری از بیانات آن امام بزرگوار در خصوص گفتمان و شعارهای انقلاب یاد و نام ایشان گرامی داشته شود.

امام جمعه بهاباد دربخش دیگری از خطبه ها نسبت به عدم احداث دوبانده شدن محور بهاباد تا بافق شدیدا گلایه وانتقاد کرد وگفت : ازمحور پرک تا سه راهی سه چاهون تنها ۱۲ کیلومتر بیشترنیست، چرا مسئولین اداره کل راه استان نسبت به احداث این مسیر که ماهی چندین تصادف که منجربه فوت میشود اقدامی نمی‌کنند.

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه محوربهاباد تا بافق بین روستاها وشهرستان‌های زرند کوهبنان وراور مشترک و مسیر پرترددی است، افزود: مسئولین بایستی برای رفاه حال عموم مردم پیگیری جدی داشته باشند تا نسبت به این موضوع اقدامات لازم راانجام دهند تا شاهد تصادفات منجربه فوت دراین جاده نباشیم و مسئولان بدانند احداث این مسیر خواست تمام مردم است.

وی به انتخاب رهبر معظم انقلاب به جانشینی امام خمینی (ره) اشاره کرد وافزود: بعد از ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی، مجلس خبرگان مقام معظم رهبری را با شایستگی انتخاب کرد که از آن روز تاکنون کشتی انقلاب را در حوادث سخت به ساحل امن هدایت کرده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد با اشاره به در پیش بودن چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تیرماه سال جاری، افزود: دیدگاه امام خمینی (ره) درباره اهمیت مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح را باید تاکید کرد و زمامدار قوه مجریه کسی باشد که راه شهدای خدمت را ادامه دهد.

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه شهید آیت‌الله رئیسی به معنای واقعی کلمه یک مسئول در تراز انقلاب اسلامی بود، گفت: رئیس‌جمهور آینده باید در تراز شهید رئیسی باشد، از این پس این شیوه برای مدیران و مسئولان کشور یک الگو خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار