مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوشهر:

انقلاب ما را از بیگانگان بی‌نیاز کرد

حجت‌الاسلام «هاشمی» گفت: راهبرد‌های حضرت امام (ره) امروز محقق شده و ایران اسلامی را به عنوان یک قدرت پایدار در معادلات جهانی مورد محاسبه قرار داده است.
کد خبر: ۶۷۰۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰ - 01June 2024
انقلاب ما را از بیگانگان بی‌نیاز کردبه گزارش دفاع پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «سید عبدالرضا هاشمی» مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در آستانه سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی با گرامیداشت یاد وخاطره همه شهدا در گفتگو با رسانه‌ها اظهار داشت: قریب به یک قرن و اندی پیش شخصیت‌های برجسته‌ای در جهان اسلام قدم به عرصه وجود نهاده و توانسته‌اند اقداماتی را در دفاع از اسلام به انجام برسانند، اما تنها شخصیتی که توانست با دفاع از اسلام و مسلمین و مبارزه با دو قطب قدرت بعد از جنگ جهانی دوم، قطب جدیدی از قدرت در جهان معاصر ایجاد کند، حضرت امام خمینی (ره) بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران بود.
 
وی بابیان اینکه شکل‌گیری قطب قدرت اسلامی هرگز به منزله برتری طلبی یا سلطه‌گری نبود، بلکه حضرت امام (ره) با الهام از سیره انبیای عظام، رسالت خود را در راه رهانیدن جهان بشریت از ظلمت، سیاهی و تباهی به سوی نور و عزت دنبال می‌کردند، افزود: راهبرد‌های تحقق قطب قدرت اسلامی از دیدگاه حضرت امام (ره) شامل ایمان و توکل به خدا، اتحاد و برادری، نفی سلطه پذیری و سلطه گری، سازش ناپذیری در مقابل دشمن، اهتمام به فرهنگ اسلامی، تحمل سختی‌ها و مشکلات و تشکیل هسته‌های مقاومت است که همه این راهبرد‌ها امروز محقق شده و ایران اسلامی را به قطب قدرت منطقه‌ای تبدیل کرده و به عنوان یک قدرت پایدار در معادلات جهانی مورد محاسبه قرار داده است.
 
 حجت الاسلام هاشمی با اشاره به عقب ماندگی نظام آموزشی کشور در دوره قبل انقلاب تاکید کرد: عقب‌ماندگی رژیم پهلوی در سال‌های نخستین حکومت رضاخان، ضعف بیش از حد نظام آموزشی بود تا آنجایی که کمبود نیروی انسانی متخصص موجب شد تا مجلس در فروردین ۱۳۰۷ قانون استخدام دو معلم آلمانی برای استان فارس را به تصویب برساند.
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر بیان کرد: درصد بی‌سوادی در کل کشور در سال ۱۳۵۵ معادل ۵۲/۵ درصد و در مورد مناطق روستایی در حدود ۷۰ درصد بوده است. درحالی که شعار تساوی حقوق زن و مرد سرداده می‌شد، آمار نسبت باسوادی به تفکیک جنسیت، کاملا نشانگر تبعیض جنسیتی بود. به طوری که اختلاف نسبت باسوادی بین مردان و زنان در سال ۱۳۳۵، ۱۴/۴ درصد بود که این نسبت در سال ۴۵ به ۲۲/۲ درصد و در سال ۵۵ به ۲۳/۴ درصد افزایش پیدا کرد.
 
وی در این خصوص ادامه داد: در سال ۱۳۵۶ عقب‌ماندگی حوزه بهداشت و درمان کشور به جایی رسید که ایران در خاورمیانه بدترین نسبت پزشک و بیمار، بالاترین نرخ مرگ و میر نوزادان و اطفال و پایین‌ترین نسبت تخت بیمارستان به جمعیت را دارا بوده است. در آن زمان در حوزه صنعت وابستگی صد درصدی داشتیم و درحوزه صنعت دفاعی، وابستگی کامل ما به بیگانگان موجب بود تا در اوج ذلت باشیم، اما امروز با توکل به خداوند متعال و برکت انقلاب اسلامی با محوریت امامین انقلاب، کشور ما در همه حوزه‌های مختلف از جمله، صنعت، بهداشت و درمان، هوافضا، نانو تکنولوژی، دفاع نامتقارن، سلول‌های بنیادین، معدن، راه‌سازی و سدسازی و احداث پل وتونل و… در رتبه‌های برتر دنیا قرار گرفتیم.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار