صهیونیست‌های شمال «اسرائیل» حاضر به بازگشت به منازل خود نیستند

نتایج یک پژوهش رژیم صهیونیستی نشان داد که عمده صهیونیست‌های آواره از مناطق شمالی سرزمین‌های اشغالی حتی بعد از پایان جنگ هم به فکر بازگشت به منازل خود نیستند.
کد خبر: ۶۷۰۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰ - 01June 2024

صهیونیست‌های شمال «اسرائیل» حاضر به بازگشت به منازل خود نیستندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار، بر اساس پژوهش جدیدی که مرکز صهیونیستی علوم در آکادمی «تال حای» با مشارکت مرکز اشکول مستقر در الجلیل شرقی انجام داده است، مشخص شد که حدود ۴۰ درصد از صهیونیست‌های آواره که شمال زمین‌های اشغالی را در نتیجه حملات حزب‌الله رها کرده‌اند، حتی بعد از پایان جنگ نیز به منازل خود باز نخواهند گشت.

سایت صهیونیستی ماکور ریشون با اعلام این مطلب گزارش داد که حملات موشکی و پهپادی و هواپیما‌های انفجاری حزب‌الله لبنان از زمان آغاز جنگ خسارت‌های فراوانی به ساختمان‌ها و زیرساخت‌های این مناطق وارد کرده و علاوه بر این، تخریب‌های روانی عمده‌ای در میان ساکنان این مناطق ایجاد کرده است.

ایلا کوهین رئیس مرکز علوم در این آکادمی تاکید می‌کند که ساکنان آواره شمال سرزمین‌های اشغالی با مشکلات عمده‌ای مواجه هستند که ناشی از اقامت طولانی مدت آنها در هتل‌ها است. علاوه بر اینکه موسسات امنیتی و سیاسی و اقتصادی هیچ افقی از جنگ غزه و لبنان در اختیار آنها قرار نمی‌دهند.

بر اساس این گزارش بیش از ۴۰ درصد از ساکنان محلی و غیر محلی آواره شده از سرزمین‌های شمال اسرائیل اعلام کرده‌اند که به منازل خود باز نخواهند گشت و حتی فکر بازگشت به شمال اسرائیل را هم نمی‌کنند.

یکی دیگر از شاخص‌های نگران کننده اوضاع شمال اسرائیل، موضوع اقتصاد است. ۷۳ درصد از شاغلان آزاد و ۳۹ درصد از کارمندان اعلام کرده‌اند که اوضاع اقتصادی آنها نسبت به قبل از جنگ بسیار بدتر شده است.

نتایج این بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۴۷ درصد از شاغلان آزاد، بیش از نیمی از درآمد‌های سالیانه خود را از دست داده‌اند و یک سوم آنها به فکر انتقال شغل و منافع خود به مناطق دیگر هستند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار