امام جمعه کرمان تاکید کرد؛

ضرورت نظارت بر متون تعزیه‌خوان‌ها در سوگواره تعزیه

حجت‌الاسلام «علیدادی‌سلیمانی» با بیان اینکه تعزیه تراز بالایی دارد و مهم است، گفت: باید از تعزیه مراقبت کرد و بر کار تعزیه‌خوان‌ها نظارت شود زیرا اگر متن سستی در سوگواره اجرا شود عوامل اجرایی و سوگواره زیر سؤال می‌روند بنابراین باید به این موضوع توجه داشت.
کد خبر: ۶۷۰۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۸ - 01June 2024

نظارت بر متون تعزیه‌خوان‌ها در سوگواره تعزیه ‌ده‌زیار ضروری است

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان،️ حجت‌الاسلام «حسن علیدادی‌سلیمانی» نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز، ۱۲ خردادماه در دیدار با عوامل اجرایی یازدهمین سوگواره ملی تعزیه‌ ده‌زیار، با تسلیت شهادت شهدای خدمت و ایام ارتحال امام راحل، بر وجود نیروی انسانی مناسب و توانمند برای برگزاری سوگواره تأکید کرد و اظهار داشت: هیئت تعزیه‌خوانی تعزیه نیروی انسانی با انگیزه و منسجم دارد که با برنامه پیش می‌روند که این امر سبب جذب مخاطبان می‌شود. 

وی با تأکید بر اینکه برای ماندگاری سوگواره باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که فشار مالی آن از عده خاصی برداشته شود و به سمت مردمی برود، افزود: باید از تعزیه مراقبت کرد و بر کار تعزیه‌خوان‌ها نظارت شود زیرا اگر متن سستی در سوگواره اجرا شود عوامل اجرایی و سوگواره زیر سؤال می‌روند بنابراین باید به این موضوع توجه داشت.
 
امام جمعه کرمان تصریح کرد: هر چه می‌توان در حاشیه برگزاری سوگواره تعزیه‌ ده‌زیار باید کارهایی انجام داد که تحولی ایجاد شود. این سوگواره در ده‌زیار فرصت مناسبی است که بتوان کارهای خوبی انجام داد. برگزاری سوگواره کاری است که انرژی بسیاری می‌طلبد و امیدواریم مورد توجه اهل‌بیت(ع) قرار بگیرد.
 
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی عنوان کرد: هر چه بتوانیم تاریخ امام حسین(ع) و حوادث آن‌را هم صحیح منتقل کنیم و هم کاری کنیم احساسات مردم تحریک شود و احساس کنند در زمان واقعه هستند، اثر تربیتی بالایی دارد و ماندگار است زیرا یکی از رسالت‌های تعزیه این است که تاریخ شفاهی را تا آنجا که می‌تواند به تصویر بکشاند بنابراین تعزیه تراز بالایی دارد و مهم است. امیدواریم تعزیه ده‌زیار نیز با تجربه‌ای که کسب می‌کند بتواند مردم را به آنچه در کربلا اتفاق افتاد نزدیک کند و مورد توجه خداوند و اهل‌ بیت (ع) قرار بگیرد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار