کارشناس مسائل غرب آسیا:

تمام کشور‌های دنیا به نفع فلسطین فریاد می‌زنند

افقهی، گفت: جوانان غربی به خصوص نخبگانی که در دانشگاه‌هایی چون «کلمبیا» و «ام آی تی» تحصیل می‌کنند، روایت غربی‌ها از ماجرای فلسطین را تکذیب کردند.
کد خبر: ۶۷۰۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۳ - 02June 2024

گسترش اعتراضات ضدصهیونیستی در جهان/ تمامی کشور‌های دنیا به نفع فلسطین فریاد می‌زنند«سید هادی سید افقهی» کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگویی با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین، اظهار داشت: روایتی که استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل از مسئله فلسطین تعریف می‌کرد و بر اساس آن نسل‌های آینده خودش را با آن روایت بزرگ، تربیت و مسئول می‌کرد بر اساس روایات غلط و جبهه باطل بود.

افقهی اولین و اصلی‌ترین مسئله جهان اسلام مسئله فلسطین دانست و افزود: در شرایطی که اصلی‌ترین مسئله جهان اسلام مسئله فلسطین است، در آن سوی میدان شاهد هستیم که روایات غلط و روایات استکبار جهانی پیرامون رژیم صهیونیستی این است که «اسرائیل» کشوری است که مردم آن یک بار گرفتار «هولوکاست» شدند و امروز جهان عرب و جهان اسلام تمام توان و قدرت خودشان را برای انجام یک «هولوکاست» دیگر علیه «اسرائیل» به کار گرفته‌اند.

کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: دامنه این تبلیغات غلط و استکباری تا به آنجاست که می‌گویند «اسرائیل» از جانب خداوند ساخته شده است و این کشور مقدمه ظهور منجی مسیح در آخرالزمان است است. فلذا کمک به «اسرائیل» بیش از آنکه حرکتی سیاسی، نظامی و یا تبلیغی باشد یک عبادت است.

وی به بسیج امکانات برای حمایت از رژیم صهیونیستی در آمریکا پرداخت و خاطرنشان کرد: در این راستا شاهد بوده و هستیم که صد‌ها کلیسا، دانشگاه و مراکز پژوهشی و همچنین فیلم‌های هالیوودی و روزنامه‌های آنها برای جا انداختن این روایت غلط و نادرست فعالیت می‌کنند. اما این عملیات «طوفان‌الاقصی» بود که این روایت کاذب و این حباب دروغین را شکست و آن را از بین برد.

افقهی به تکذیب روایات غلط و استکباری از سوی دانشجویان اشاره و اضافه کرد: بر همین اساس هم امروز شاهد هستیم که جوانان غربی به خصوص قشر نخبه آن و آنهایی که در دانشگاه‌هایی، چون «کلمبیا» و «ام آی تی» تحصیل می‌کنند این روایت‌ها را تکذیب کردند. اما عاملی که موجب شد تا این روایت دروغین فروبریزد خون‌های به ناحق ریخته کودکان، زنان و سالمندان غزه بود.

کارشناس مسائل غرب آسیا عنوان کرد: امروز شاهد هستیم که مردم غزه، گرسنگی‌های ناگواری را متحمل می‌شوند و خانه‌های فراوانی بر سر آنها ویران می‌شوند. بنابر این شاهد هستیم که امروز این منظومه استکباری فروریخته است و جوانان آمریکایی متوجه حقایق دیگری که بر روی زمین روی می‌دهد شده‌اند و دیگر حاضر نیستند آن روایت‌های جعلی که اجداد خودشان آنها را پذیرفته بودند را قبول کنند.

وی خودآگاهی دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا را موجب بروز اعتراضات در دانشگاه‌های این کشور دانست و اظهار داشت: این خودآگاهی و بازگشت به ضمیر پاک خودشان موجب شد تا تحت تاثیر وقایع جنگ غزه قرار بگیرند و آن را به صورت اعتراضات، برگزاری تظاهرات‌ها و شکل‌دادن تحصن‌ها نشان بدهند و شاهد آغاز این حرکت اعتراضی دانشجویان باشیم.

افقهی در بخش دیگری از صحبت‌های خود افزود: بر همین اساس هم رهبری برای تداوم بخشیدن به این حرکت خطاب به دانشجویان فرمودند که شما در حال حاضر در جبهه درست تاریخ قرار گرفتید. ماجرا به این معنی است که دانشجویان آمریکایی در حال پس زدن تمامی این روایت‌های نادرست و در حال باطل کردن تمامی آنها هستند.

کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: رهبری در این نامه خطاب به دانشجویان فرمودند که شما در مسیر داستان اصلی فلسطین، مسئله حریت، عدالت و استقلال مردم فلسطین درست حرکت می‌کنید. رهبری در ادامه نامه خود به دانشجویان می‌فرمایند که این مسیر شما ادامه خواهد داشت و به شما اطمینان می‌دهم که شما موفق خواهید شد.

وی خاطرنشان کرد: از طرفی دیگر، رهبری خطاب به دانشجویان فرمودند که شما هم اکنون در جبهه مقاومت قرار دارید. چرا؟ زیرا تعریف رهبری از جبهه مقاومت فقط جنگ نظامی نیست که الان در غزه شاهد آن هستیم. بلکه مقاومت اشکال، فنون و روش‌های مختلفی دارد که یکی از همین شیوه‌ها همین اقدامات و فعالیت‌هایی است که دانشجویان انجام می‌دهند.

افقهی اضافه کرد: فریاد‌های دانشجویان آمریکایی این است که ما نمی‌خواهیم با پول شهریه‌های دانشگاه‌های ما کودکان غزه سر بریده شوند. در این مسیر شاهد هستیم که دانشجویان آمریکا مورد ضرب و شتم قرار گرفته، بازداشت شده و تعلیق می‌شوند. اما دانشجویان نه تنها عقب‌نشینی نمی‌کنند که روز به روز مشاهده می‌کنیم که گستره این اعتراضات و تظاهرات‌ها از آمریکا بیرون زده و در سراسر جهان گسترش پیدا می‌کند.

کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان تصریح کرد: این تظاهرات‌ها با یک سرعت فراوان و با یک قدرت خیره‌کننده در حال گسترش در جهان است و امروز شاهد هستیم که تمامی کشور‌های دنیا به نفع فلسطین فریاد می‌زنند. ضمن اینکه شاهد هستیم که دانشجویان آمریکایی و اروپایی در یک جبهه درست قرار گرفته و مواضع اصولی گرفتند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها