در جریان دیدار سناتور آمریکایی با السیسی صورت گرفت؛

هشدار مصر درباره پیامدهای تداوم تجاوز به «رفح» برای امنیت منطقه

«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در جریان دیدار «لیندسی گراهام» سناتور آمریکایی، درباره پیامدهای خطرناک ادامه تجاوز رژیم صهیونیستی به رفح بر امنیت منطقه هشدار داد.
کد خبر: ۶۷۰۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۸ - 01June 2024

هشدار مصر درباره پیامدهای تداوم تجاوز به «رفح» برای امنیت منطقهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در جریان دیدار «لیندسی گراهام» سناتور آمریکایی، درباره پیامدهای خطرناک ادامه تجاوز رژیم صهیونیستی به رفح بر امنیت منطقه هشدار داد.

 السیسی در این دیدار که با حضور «سامح شکری» وزیر امور خارجه و «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر برگزار شد، بر اهمیت یکپارچه سازی تلاش های بین المللی برای توقف جنگ و جلوگیری از انتشار پیامدهای انسانی و امنیتی آن تأکید کرد.

رئیس جمهور مصر همچنین درباره تبعات خطرناک ادامه تجاوز رژیم صهیونیستی به شهر رفح در نوار غزه و تشدید بحران انسانی در این منطقه و نیز پیامدهای آن بر امنیت منطقه هشدار داد.

السیسی بر ایفای نقش جدی همه طرف ها برای دستیابی به آتش بس در راستای فراهم کردن زمینه برای گام نهادن در مسیر اجرای راه حل دو دولتی به عنوان بهترین راه برای تضمین عدالت و امنیت پایدار در منطقه تأکید کرد.

از طرفی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر در این باره گفت: لیندسی گراهام نیز در این دیدار از نقش محوری و اصلی مصر در حمایت از امنیت و ثبات منطقه و شراکت استراتژیک آن با آمریکا تقدیر کرد.

همزمان رسانه های مصری به نقل از یک منبع بلندپایه این کشور گزارش دادند که نشست سه جانبه آمریکا، رژیم صهیونیستی و مصر برای بررسی بازگشایی گذرگاه رفح فردا (یکشنبه) در قاهره برگزار می شود.

رسانه های مصری همچنین تأکید کردند این نشست در حالی برگزار می شود که مصر بر خروج کامل رژیم صهیونیستی از گذرگاه رفح تأکید دارد.

بنا به اعلام این رسانه ها، قاهره موضع ثابت خود را به همه طرف ها اعلام و تأکید کرده است مبنی بر اینکه تا زمانی که بخش فلسطینی گذرگاه رفح، در اشغال رژیم صهیونیستی باقی بماند این گذرگاه را بازگشایی نخواهد کرد.

این رسانه ها همچنین از تلاش های فشرده مصر برای از سرگیری مذاکرات آتش بس در غزه بر اساس پیشنهاد اخیر آمریکا خبر دادند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار