رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

سازمان بازرسی به دنبال مچ گیری نیست

خدائیان گفت: سازمان بازرسی به دنبال مچ‌گیری نیست و از مدیران توانمند حمایت می‌کند.
کد خبر: ۶۷۰۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۷ - 01June 2024

سازمان بازرسی به دنبال مچ گیری نیستبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «ذبیح الله خدائیان» رئیس سازمان بازرسی کل کشور در دومین نشست سراسری مدیران سازمان بازرسی کل کشور در سال جاری که امروز (شنبه) برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان اظهار داشت: شهید آیت الله رئیسی فرزند قوه قضاییه و قبل از هر مسئولیت دیگر، یک قاضی عادل و مردمی بود که خود را وقف مردم کرد.

خدائیان گفت: حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع پیکر پاک شهدا ناشی از ویژگی‌ها و شاخصه‌های شخصیتی منحصر به فرد ایشان و همراهانشان بود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با یادآوری این موضوع که سازمان بازرسی کل کشور به عنوان عالی‌ترین نهاد نظارتی وظیفه نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور را دارد، افزود: حوزه عملکرد سازمان بازرسی شامل همه وزارت‌خانه‌ها و ادارات، نیرو‌های نظامی و انتظامی، مؤسسات و شرکت‌های دولتی، شهرداری‌ها و امثال آن است و بر همین مبنا در بعد نظارتی هیچگونه محدودیتی ندارد.

وی با بیان اینکه پیشنهادات این سازمان به دستگاه‌های اجرایی لازم الاجراست، افزود: در این راستا، دستگاه‌ها موظف هستند ظرف ۱۰ روز پیشنهادات سازمان بازرسی را اجرا کنند و اگر از اجرای پیشنهاد سازمان خودداری کنند و سوءجریانی رخ دهد مسئول مربوطه مجرم است و این موضوع قابل تعقیب در مراجع قضایی است.

خداییان با تاکید بر اینکه سازمان بازرسی به دنبال مچ‌گیری نیست و از مدیران توانمند حمایت می‌کند، گفت: در این سازمان پیشگیری از سوءجریان و فساد به عنوان یک اولویت در دستور کار است به گونه‌ای که اقدامات پیشگیرانه بازرسی قابل قیاس با دستگاه دیگری نیست البته در این میان برخورد قاطع با مدیران مفسد نیز دنبال می‌شود.

وی در ادامه گزارشی از عملکرد سازمان بازرسی در سال ۱۴۰۲ ارائه داد و بیان کرد: از سال ۹۵ تا سال ۱۴۰۰، حدود ۹۰ هزار پیشنهاد از سوی سازمان بازرسی به دستگاه‌های اجرایی داده شده بود که از این تعداد نتیجه ۳۷ هزار پیشنهاد مشخص نبود از این رو پیگیری به سرانجام رسیدن این پیشنهادات در دستور کار قرار گرفت به گونه‌ای که تعداد پیشنهادات معوقه به حدود شش هزار و ۷۵۵ مورد رسیده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: در سال ۱۴۰۱ اثربخشی مالی (ریالی) سازمان بازرسی حدود ۹۵ همت بوده و در سال ۱۴۰۲ این رقم به۳۱۳ همت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد سه برابری داشته است.

به گفته وی، در سال گذشته با ورود سازمان بازرسی، بیش از ۱۶ هزار مورد اقدام اثربخش در جهت اصلاح امور انجام شده است.

شناسایی و نظارت بر مسدودسازی گلوگاه‌های فساد، ضرورت تقویت ساختار بازرسی در استان‌ها، احیا و جلوگیری از تعطیلی ۶۷۴ واحد تولیدی، فعال کردن دبیرخانه موضوع تبصره (۶) ماده (۶) قانون ارتقاء سلامت اداری و مقابله با فساد سازمان بازرسی، توجه ویژه به هوشمندسازی نظارت‌ها و خودکار بودن مراحل رسیدگی به شکایات مردمی و پیگیری هوشمند از دستگاه‌های اجرایی در فاصله زمانی معین، نظارت بر اجرای برخی از قوانین اجرا نشده از جمله قانون هوای پاک، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از دیگر موضوعاتی بود که رئیس سازمان بازرسی کل کشور به تشریح آنها پرداخت.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها