مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

آشنایی نسل جوان با حماسه‌های دفاع مقدس ضروری است

«مطهری» گفت: تبیین آثار ارزشمند دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان و نسل‌های آینده، امری ضروری است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد. 
کد خبر: ۶۷۰۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۵ - 01June 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سردار پاسدار «عباس مطهری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در دیدار با «مجید دارایی» مدیر مخابرات منطقه استان سمنان اظهار داشت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان در زمینی به وسعت ۱۲ هکتار، سال ۱۳۸۵ همزمان با سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان مضوب شد که تکمیل، موزه آرایی، بهره برداری و نگهداری آن در حال انجام است.

مطهری گفت: تبیین آثار ارزشمند دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان و نسل‌های آینده، امری ضروری است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد. 

وی گفت: برنامه تعاملی،تجربی «به دنبال ستاره ها» ویژه دانش آموزان دبستانی با هدف آشنایی دانش آموزان با ارزش‌های دوران دفاع مقدس در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس برنامه ریزی و اجرا شده است.

این مسئول با بیان این که در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس برای اقشار مختلف جامعه و خصوصا جوانان و نوجوان برنامه‌های فرهنگی برنامه ریزی شده است، ادامه داد: برنامه‌ای با عنوان «عصرانه خانوادگی قائمیه» در ۴ بخش ویژه والدین، فرزندان دبستانی پسر، فرزندان دبستانی دختر، و فرزندان پیش از دبستان برنامه ریزی و برگزار خواهد شد.

مطهری گفت: با هدف زنده نگه‌داشتن میراث معنوی دفاع مقدس، ورزش دوران دفاع مقدس با حال و هوای جبهه، پنج شنبه‌های هر هفته ویژه عموم در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان به صورت منظم اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: از ویژگی مهم مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان قرار گرفتن در مسیر عبور زائران مشهد مقدس است و با برنامه ریزی و اجرا برنامه‌های جذاب دراین مکان، زائران علی بن موسی الرضا (ع) می‌توانند از فضای معنوی و فرهنگی این مجموعه استفاده کنند.

مدیر مخابرات منطقه استان سمنان در این جلسه گفت: کودکان و نوجوانان بزرگترین سرمایه برای ساخت آینده هستند؛ اگر بتوانیم بر روی طرز فکر نسل آینده کار کنیم و این نیرو‌های نهفته را به مسیر درست آن هدایت کنیم، آینده‌ای روشن در انتظار جامعه ما خواهد بود.

دارایی با بیان این که دشمن از بستر فضای مجازی برای ضربه زدن به اسلام و ایران، استفاده می‌کند، افزود: امروز باید روی نسل جوان جامعه کارکرد و برای آنها برنامه داشته باشیم، اگر ما برنامه نداشته باشیم دشمن در حال برنامه ریزی برای جوانان و نوجوانان و حتی کودکان ما هستند.

وی با بیان این که هشت سال دفاع مقدس درس‌های عبرت‌آموز بسیاری برای ما دارد افزود: دفاع مقدس سراسر درس، تجربه و افتخار است و باید از تجارب فرهنگ غنی دفاع مقدس برای حل مسائل جامعه استفاده کنیم و رویداد‌های دوران دفاع مقدس را با رویداد‌های امروز گره بزنیم.

در ادامه پیرامون برپایی نمایشگاه مخابرات از دوران دفاع مقدس تا امروز در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان تبادل نظر شد.

تهیه و تنظیم:راضیه لواف

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها