نماینده ولی فقیه در سمنان:

نسل جوان را  با شیوه‌های هنری فاخر جذب دفاع مقدس کنیم

حجت الاسلام « مطیعی» گفت: نسل جوان را با شیوه‌های هنری فاخر جذب دفاع مقدس کنیم، با ارائه تولیدات فاخر با موضوع ایثار و شهادت می‌توان مفاهیم دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کرد.
کد خبر: ۶۷۰۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۲ - 01June 2024

 گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های روحانیت در دفاع مقدس با  حضور حجت الاسلام و المسلمین «مرتضی مطیعی» نماینده ولی فقیه در استان سمنان، سردار «عباس مطهری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و اعضا شورای در دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی با اشاره به نقش مهم و پررنگ روحانیون در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: روحانیون در مبارزات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس فعالانه حضور داشتند و امروز نیز نقش اثرگذاری در عرصه‌های مختلف انقلاب و جبهه مقاومت دارند.

وی  با اشاره به اهمیت جمع آوری اسناد روحانیت و لزوم پیگیری آن در تولیدات محتوایی محصولات حوزه دفاع مقدس اظهار داشت: جمع‌آوری آثار و خاطرات این قشر در دوران دفاع مقدس ضروری است.

مطیعی گفت: لازم است این آثار در قالب کتاب و آثار هنری  برای روشنگری قشر جوان منتشر شود و در دسترس عموم قرار گیرد.

وی با این که  نسل جوان را با شیوه‌های هنری فاخر جذب دفاع مقدس کنیم، تصریح کرد: با ارائه تولیدات فاخر با موضوع ایثار و شهادت می‌توان مفاهیم دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کرد.

وی با اشاره به تدریس درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گفت: تدریس این درس در مراکز دانشگاهی از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که نسل جوان و دانشجویان ما باید با گذشته افتخارآمیز این کشور آشنا شوند.

مطیعی گفت: با برگزاری کلاس‌ها به صورت میدانی و مکان‌هایی نظیر یادمان‌های شهدای گمنام، مراکز فرهنگی دفاع مقدس و اردو‌های راهیان نور تاثیرگذاری و جذابیت آن را برای دانشجویان دو چندان کنیم.

سردار مطهری در ادامه گفت: روحانیون هم در پشت جبهه در کار تبلیغات و دادن روحیه حماسی و هم در خط مقدم جبهه‌های جنگ در رزم با متجاوزان نقش برجسته‌ای داشتند.

وی بر احصا و تدوین تاریخ شفاهی در کنار جمع‌آوری اسناد تأکید کرد و یادآور شد: خاطرات و ناگفته‌های روحانیون از جنگ هر کدام یک سند ماندگار و پر افتخار از دوران دفاع مقدس بوده که باید بازگو شود.

مطهری با اشاره به اینکه روحانیت در دوران دفاع مقدس نقش چندگانه ایفا می‌کردند، خاطرنشان کرد: یکی از این نقش‌ها همان نقش عمومی بود که همه رزمندگان داشتند و از کیان وطن خود در برابر دشمنان دفاع می‌کردند، اما تربیت نیروی انسانی و تقویت مباحث اعتقادی رزمندگان از نقش‌های اثرگذار روحانیون در هشت سال دفاع مقدس بود.

وی گفت: ایفای نقش تبلیغی روحانیون و جذب مردم برای دفاع از وطن و اسلام از دیگر نقش‌های مهم و اثرگذار این قشر در دوران دفاع مقدس می‌باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به نقش‌های چندگانه‌ای که برای روحانیون ذکر شد، نیاز است تا نقش این قشر از طریق فعالیت‌های هنری و نگارش کتاب برای جامعه تبیین شود.

مطهری در پایان خاطر نشان کرد: تهیه بانک اطلاعات روحانیون و طلاب ایثارگر در دفاع مقدس، تدوین تاریخ شفاهی نقش روحانیت در دفاع مقدس، جمع آوری، نگهداری، ثبت و بهره برداری از اسناد و آثار مکتوب و غیرمکتوب مرتبط با نقش روحانیت در دفاع مقدس از جمله اهداف تشکیل این شورا است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار