سرلشکر سلامی در ویژه‌برنامه انتخاباتی بسیج دانشجویی:

امام خمینی (ره) ما را از اسارت و بردگی مدرن نجات داد/ احتمال جنگ علیه ایران منتفی است

فرمانده کل سپاه با بیان اينکه امام راحل تمدن اسلام را دوباره از افق کشور ایران طلوع داد، گفت: امام خمینی (ره) ما را از اسارت و بردگی مدرن نجات داد.
کد خبر: ۶۷۰۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷ - 02June 2024

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ویژه‌برنامه انتخاباتی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور که صبح امروز (یکشنبه) در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: خداوند متعال را سپاسگزاریم که در آستانه سی و پنجمین سالگرد ارتحال پیشوای بزرگ انقلاب اسلامی حضرت امام راحل قرار داریم و یکی از اعجازهای الهی را روی زمین رقم زد و پیام‌آور آزادی، حریت، کرامت و روح عدالت در دوره‌ای بود که این مفاهیم از همه مناسبات و روابط سیاسی درون عالم رخت بسته بود.

وی ادامه داد: امام راحل با اعجاز الهی خود این مفاهیم را در یک الگوی سازمان یافته به یک واقعیت عینی تبدیل کرد و ما را از اسارت و بردگی مدرن نجات داد.

امام خمینی (ره) ما را از اسارت و بردگی مدرن نجات داد

سرلشکر سلامی با بیان اینکه امام راحل تمدن اسلام را دوباره از افق کشور ایران طلوع داد، افزود: در این آستانه توفیق حضور در جمع خواهران و برادران دانشجو، جوانان رشید و برومند این سرزمین را دارم که تجلی حرکت ملت عزیز ایران به سمت قله‌های رفیع در آینده این سرزمین و وارثان یک انقلاب بزرگ و پرچمداران حرکت برای فتح آرمانها و قله‌ها هستند. 

فرمانده کل سپاه در ادامه با تسلیت شهدای خدمت گفت: این شهدا در مسیر خدمت رسانی به مردم در آن فضای مه آلود و جنگل‌های پیچیده و ارتفاعات بلند راهی بهشت اعلی شدند تا در محضر خداوند متعال روزی بخورند.

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه ایران امروز یک قدرت جهانی و شکست ناپذیر است، تصریح کرد: همه امید ما به جوانان این سرزمین است که مصمم و با اراده تمام بضاعت و قلبهای خود را برای ساختن هر چه بهتر ایران قدرتمند به کار بگیرند. 

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ایران برای رسیدن به هدفهای خود مصمم و در حال حرکت است، ادامه داد:  ایران در جهان صاحب اعتبار قدرت و منزلت سیاسی است. امروز شعارهای ایران در دانشگاه‌های آمریکا و دورترین نقاط جهان تکرار می‌شود و آن شعارها پژواک این فرهنگ قوی و منزلت ایران است.

وی تصریح کرد: صاحب نظران سیاسی عالم در توصیف، انقلاب اسلامی  را یک تحول ژئوپلیتیک در فضای جنگ سرد و دو قطبی جهان می دانند؛ البته این بخشی از واقعیت انقلاب ما است و حرکتی که امام راحل آغاز کرد نظام موازنه قوای دو قطبی جنگ سرد را دچار تحول و تغییر کرد.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه قدرت الهی اسلام توانست نظام موازنه قوای دو قطبی بعد از جنگ سرد را بشکند، تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران تنها یک تحول در جهان نبود بلکه  فراتر از آن ساختن یک مبدا برای یک حرکت تاریخی بود که باعث تغییر تاریخی جهان و ایران به دو بخش قبل از انقلاب و بعد از انقلاب تقسیم شد. ایران قبل از انقلاب کاملا وابسته بود و 40 هزار مستشار آمریکایی آن را در بخش های مختلف سیاسی، نظامی و فرهنگی اداره و در همه جا حضور داشتند.

سرلشکر سلامی گفت: امام راحل آمد و  یک ضلع جدیدی از قدرت را به این هندسه سنتی قدرت در جهان اضافه کرد و دکترین موجود را فرو ریخت. وقتی که ایران  به استقلال رسید، موازنه قدرت در جهان را بهم ریخت و یک سرچشمه تحولات پی در پی ایجاد شد و مهمتر اینکه امام با انقلاب خود نشان داد که مکاتب غرب و‌ شرق نمی توانند نسخه واقعی برای آزادی، استقلال و کرامت ملتها باشند.

فرمانده کل سپاه افزود: امام  راحل آمده بود تا مکتب اسلام را به الگویی برای حکومتداری تبدیل کند و این مسئله زنگ خطری برای مستکبرین بود و برای همین است که بلافاصله پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، شرق و غرب برای از بین بردن انقلاب اسلامی متحد شدند تا ایران را پشیمان کنند‌.

سرلشکر سلامی ادامه داد: از آن روز تا به امروز دشمنان ما ذخایر شگفت انگیزی از  سیاستها و راهبردهای قدرتمندانه خود را با استفاده از اعمال  تمام ابزارها و تجربیاتشان به کار گرفتند تا ملت ایران را تسلیم و به سازش بکشانند.

وی خاطرنشان کرد: جنگ هشت ساله که به ملت ایران تحمیل شد یکی از خطرناکترین وقایع تاریخ اسلام و ایران بود که در آن همه زورگویان دنیا تمام قدرت خود را به کار گرفتند تا ایران محاصره شده را در فضای سیاسی جهان به تسلیم بکشانند اما جوانان مملکت به صحنه و میدان آمدند، ایستادند و جنگ را ناباورانه به پیروزی رساندند. این یک شگفتی در تاریخ بود. جنگ نقطه‌ای بود که ایران به قدرت خود افتخار کرد و اراده یک ملت بود که به زیبایی متجلی شد و اراده ملت بر سلاح و قدرتهای عالم غلبه کرد.

سرلشکر سلامی گفت: بعد از آن، توطئه پشت توطئه رخ داد و ما یک لحظه از میدان نبرد خارج نشدیم بلکه شکل و مدل آن تغییر کرد. از نبرد نظامی به تحریم، تهاجم فرهنگی، فتنه ها، عملیات روانی، تهاجمات رسانه ای، مستمراً ادامه یافت به طوری که اگر هر کدام از این حوادث برای یک کشور بزرگ رخ می داد آن را از پا می انداخت و فرو می شکستند اما ما ماندیم و با رهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی به مسیر پیشرفت ادامه دادیم.

وی گفت: رمز جاودانگی و بقای این ملت در وقایع سخت، توکل به خدا و ایستادن پای منطق رهبرشان بود که می گفت هزینه استقامت از هزینه تسلیم شدن بسیار کمتر است. ما در طول این ۴۶ سال تمام این حوادث بوده‌ایم و دشمنان تلاش کردند ایران را منزوی کنند اما امروز ملت بزرگ ایران به برکت وجود ولایت فقیه در معادلات سیاسی جهان  و منطقه تاثیر مستقیمی دارد. 

سرلشکر سلامی به حضور نمایندگاه بیش از 60 کشور بزرگ و کوچک جهان در مراسم گرامیداشت شهید رئیسی و نیز برنامه سازمان ملل برای گرامیداشت یاد و خاطر رئیس جمهور کشورمان اشاره کرد و گفت: آیا این کشور منزوی شده است؟ آیا بدون ایران امنیت انرژی تامین می شود؟ آیا بدون ایران امنیت منطقه تامین می شود؟ امروز مکتب اسلام جایگزین مکاتب غربی شده تا احیاگر انسانیت باشد. این ایران جدید است.

وی با اشاره به عملیات موفق آمیز وعده صادق عنوان کرد: ایران اسلامی امروز بدون واهمه و به سادگی به قلب سیاسی استکبار می زند و در عملیات وعده صادق، آشکارا و بدون مخفی کاری و با علم به اینکه یک قدرت سیاسی فراتر از رژیم صهیونیستی در مقابل قرار دارد، دست به عملیات موشکی زد؛ عظمت تاکتیکی این عملیات، در جای خود زیبا و افتخار آفرین است.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه کشور انگلیس و دیگران به دنبال منصرف کردن ما از عملیات وعده صادق بودند، خاطرنشان کرد: همه‌ نگران و‌ ما آرام بودیم و برای همه سناریوهای ممکن و غلبه بر آن آمادگی داشتیم. اگر دشمن خطا می کرد فرصت جدیدی به ما می داد تا نیروی پیشران نهفته در مهد این قدرت به فعلیت تبدیل شود و حرکت کند. 

سرلشکر سلامی افزود: این نشان قدرت ماست. هیچ قدرتی یارای مقابله با ما را نداشت. ما قبل از آن هم در مقوله هایی این چنین عملیات هایی داشتیم و نمونه آن عین الاسد بود. ما با این عملیات جنگ را به داخل خاک دشمن کشاندیم و از آن عبور کردیم.

فرمانده کل سپاه گفت: ما شرافتمندانه می‌جنگیم و مردم ایران هم به محض شنیدن خبر شلیک موشک‌ها با شادی به خیایان‌ها آمدند. ما تنها ملتی هستیم که نسبت به جنگ آرام و مطمئن هستیم و دلهره نداریم. 

وی خاطرنشان کرد: ما در هر جنگی، موفق‌تر و قوی‌تر خارج شدیم، در جنگ اقتصادی، نبرد ما منجر به خودکفایی و استقلال اقتصادی این کشور شد. ما با یک نرخ زمانی روز در تغییرات مواجهیم و خبرهای آن را می شنوید؛ در حالی که در تحریم و محاصره قرار داریم. ما از فتنه داخلی، استحکام داخلی را ساختیم و از فشار و انزوای سیاسی، گشودن روابط با کشورهای  مختلف را در دوردست ها آغاز کردیم و از تهدیدی یک شکوفایی جدید شکفتیم.

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه ایران شکست‌ناپذیر  و در جهان صاحب منزلت است، یادآور شد: امروز فرضیه احتمال جنگ علیه ایران اسلامی ابطال شده و می‌بینیم تحولات اقتصادی و حرکت مثبت خود را ادامه می‌دهد؛ همه اینها به برکت خون مطهر شهدا به دست آمده است.

انتهای پیام/271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار