بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان غربی به مناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی به‌مناسبت فرا رسیدن سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۶۷۰۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶ - 02June 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی به مناسبت سالگرد سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

چهاردهم و پانزدهم خرداد یادآور بزرگ مردی از تبار عشق و پاکی و ذلالیت حضرت امام خمینی (ره) است که بنیان انقلاب مردمی و حکومت اسلامی را در ایران پایه‌گذاری کرد و احیاگر دین مبین اسلام در عصر خفقان و طاغوت رژیم پهلوی شد.

حضرت امام خمینی (ره) تربیت یافته مکتب قرآن و اهل بیت (ع) و از چهره‌های تاریخ‌ساز قرن بیستم، برای شکل‌گیری انقلاب اسلامی دست از مبارزه نکشید و پیام معنوی و عرفانی‌اش را که ریشه در اسلام ناب محمدی داشت با رویکرد نوین به جهانیان ارائه کرد.

ظهور این مرد خدایی در فضایی پر از ظلم نظام سلطه و استبداد و استعمار معجزه الهی بود که تاریخ را دگرگون ساخت و چیزی نگذشت که تفکر و اندیشه انقلابی این مرد به جهان صادر شد و امروز شاهد بیداری اسلامی در بین جوامع مختلف بشریت هستیم و نقش داهیانه معمار کبیر انقلاب در براندازی حکومت جهل و نیستی و تباهی بعینه برای ملت آزادی‌خواه جهان تبیین شد.

هرچند که این شخصیت ملکوتی و الهی در چهاردهم خرداد ۱۳۶۸ به آسمان‌ها بال گشود، اما تفکر و گفتمان متعالی و آرمانی امام بزرگ زنده‌تر شد و چون رود در پیکره جهان اسلام جریان دارد و زمینه انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) را فراهم کرده است و حرکت استکبارستیزی‌اش با رهبری امام خامنه‌ای تداوم یافته و شادی بخش دل‌های مستضعفین جهان شد.

پیوند ناگسستنی این تاریخ، با سالروز قیام خونین شهدای پانزدهم خرداد ۱۳۴۲ تجلی‌گر حماسه‌ای از جنس مردان عاشورایی این سرزمین است که در مقابل ظلم و ستم ایستادند و برای حفظ اسلام و برچیده شدن سلطه طاغوتیان جانفشانی کردند و امروز نام‌شان در تاریخ انقلاب جاودان شد.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بلند امام خمینی (ره) و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری و فرماندهی معزز کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان راه انقلاب اسلامی خصوصا شهیدان ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ توفیقات روزافزون برای مسئولان دلسوز نظام مقدس جمهوری اسلامی و سربلندی و سرافرازی ملت سلحشور عزیزمان را از خداوند بزرگ مسئلت می‌نماید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار