مبارزه با اشغالگری صهیونیسم نقطه اشتراک دانشجویان آمریکایی

رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامه خود به دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین، مبارزه با اشغالگری صهیونیسم را نقطه اشتراک دانشجویان آمریکایی و جبهه مقاومت عنوان کردند.
کد خبر: ۶۷۱۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۰ - 03June 2024

مبارزه با اشغالگری صهیونیسم نقطه اشتراک دانشجویان آمریکاییگروه بین‌الملل دفاع‌پرس - سمیه قاسمیان؛ در حالی که جنگ غزه وارد نهمین ماه خودش شده است، تداوم این جنگ و کشتار فلسطینیان و مردم غزه بیش از پیش افکار عمومی دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده و موجب خشم و عصبانیت مردم کشور‌های مختلف جهان بویژه جوانان و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا شده است. بر همین اساس هم شاهد برگزاری تجمع‌ها و راهپیمایی‌های اعتراضی دانشجویان دانشگاه‌های جهان بودیم.

حال در این میان انتشار نامه‌ای از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین موجی از واکنش‌های بسیار گسترده و گوناگون را در میان رسانه‌های مختلف و شخصیت‌های سیاسی منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد کرده است.

امام خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامه خود به دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین، ادراک و احساسات مشابه برای مبارزه با اشغالگری صهیونیسم در فلسطین با هدف مبارزه مشترک و توقّفِ ظلم آشکار شبکه تروریست و بی‌رحم «صهیونیست» بر ملّت فلسطین را به عنوان نقطه اشتراک میان دانشجویان معترض و جبهه مقاومت عنوان کردند.

اما سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که مخاطبان نامه رهبری کدام دانشجویان هستند؟ پاسخ واضح و روشن است، مخاطبان نامه ایشان جوانان و دانشجویان معترض آمریکایی هستند که از وجدانی بیدار و آگاه برخوردار بوده و با هدف دفاع از مردم غزه به خصوص زنان و کودکان این باریکه در برابر ماشین جنگی و متجاوز رژیم صهیونیستی جنبش‌های اعتراضی بزرگ و گسترده‌ای را در سراسر دانشگاه‌های آمریکا به راه انداختند.

دانشجویان آمریکایی که بعد از هشت ماه جنگ غزه و حمایت و پشتیبانی تمام عیار دولت آمریکا و سران کاخ سفید حالا آگاه و هوشیار شدند و در جریان واقعیات میدان جنگ قرار گرفتند به خوبی با تشخیص حق از باطل در طرف درست تاریخ ایستادند و با آغاز تجمع‌ها و اعتراضات دانشجویی خود دانشگاه‌های آمریکا را فتح کردند. ضمن اینکه آنها با تحت فشار قرار دادن دولتمردان کشور خود خواستار کاهش سطح حمایت و پشتیبانی آنها از رژیم کودک‌کش صهیونیستی شدند.

از طرف دیگر موضوع مهم در نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به دانشجویان آمریکا، اشاره معظم‌له به اقدامات و فعالیت‌های این دانشجویان در سطح دانشگاه‌های آمریکا بود. ایشان در نامه خود، حمایت از مردم فلسطین، مبارزه با اشغالگری و تشکیل بخشی از جبهه مقاومت را ازجمله اقدامات این دانشجویان عنوان کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامه خود خطاب به دانشجویان موضوع گسترش و توسعه جبهه مقاومت را مورد توجه خود قرار دادند. بر این اساس باید گفت آن چیزی که این پدیده را بسیار بااهمیت جلوه می‌دهد شکل‌گیری هسته‌های مقاومت و تولد مبارزان فلسطینی از میان سرزمین‌های اشغال شده فلسطینی است.

بر همین اساس هم اگر نگاهی به گسترش و توسعه جبهه مقاومت، داشته باشیم درمی‌یابیم که این رشد و گسترش مقاومت از ابتدای اشغال سرزمین‌های فلسطینی آغاز شده و تا امروز نیز همچنان ادامه داشته و هر روز نسبت به روز قبل از خود قدرتمندتر شده است.

از طرف دیگر رهبری در این نامه به خوبی و درستی به موضوع «دفاع از خود، تروریست نیست» اشاره کردند. زیرا مقاومت و مبارزه با دشمن اشغالگری که بیش از هشت دهه است سرزمین و خاک فلسطینیان را تحت اشغال خود درآورده نه تنها اقدامی تروریستی نیست بلکه عملی قهرمانانه محسوب می‌شود.

در پایان باید گفت که ملت فلسطین مردمانی بزرگ و قهرمان هستند که بیش از هشت دهه است در سرزمین خود علیه رژیم صهیونیستی و ارتش و نیرو‌های جنایتکار آن در حال مقاومت و مبارزه هستند و این اقدام آنها تا زمان آزادسازی سرزمین‌های خود و بیرون کردن اشغالگران صهیونیست ادامه خواهد داشت و در این مسیر مشاهده می‌کنیم که با رشد و گسترش جبهه مقاومت در ساسر جهان، روز شکست دشمن صهیونیستی و پیروزی ملت فلسطین نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها