معرفی کتاب؛

«خورشید از روز یازدهم تابید»

کتاب «خورشید از روز یازدهم تابید» به اهتمام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هرمزگان، اثری است که به گفتارهایی برای کودکان و نوجوانان درباره جبه های اخلاقی و انسانی نهضت حسینی می‌پردازد.
کد خبر: ۶۷۱۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰ - 03June 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، کتاب «خورشید از روز یازدهم تابید» به اهتمام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هرمزگان، اثری است که به گفتارهایی برای کودکان و نوجوانان درباره جبه های اخلاقی و انسانی نهضت حسینی می‌پردازد.

این کتاب که در 30 صفحه به اهتمام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هرمزگان، طراح جلد «رویا ادیبان» توسط انتشارات «سومیتا» با شمارگان 500نسخه به بازار نشر عرضه شده است.

در بخشی از این کتاب آمده است:

همه دوست دارند، وقتی کسی به آنها قولی می دهد، سر پیمانش بماند و به قول معروف به عهدش وفادار باشد به همین دلیل خوش قولی ویژگی پسندیده ای در بین مردم است و انسان وفادار، جایگاه قابل احترامی در جامعه دارد.

 خوش قولی رفتاری آموختنی است. هنگامی که پدر و مادر به فرزندشان قولی می دهند، تلاش می کنند هر طوری که هست سر حرفشان بمانند زیرا خوش قولی والدین، هم باعث شادی فرزند در بر آورده شدن خواسته اش می شود و هم کودک، رسم وفای به عهد را، علما از بزرگترش یاد می گیرد.

اگر همین تلاش برای وفای به عهد در جامعه هم جریان داشته باشد، بسیاری از مشکلات از بین خواهد رفت. یاران امام حسین (ع) هم در سرزمین کربلا، در عمل ثابت کردند که تا چه اندازه باوفا هستند و تا آخرین نفس، سر عهدی که با مولای خود بسته بودند، وفادار ماندند و در اوج سختی و مصیبت، سید الشهدا را ترک نکردند. امام حسین (ع) می فرماید:«بزرگوار کسی است که گفتارش با عملش یکی باشد.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها