مروری بر زندگینامه شهید «سید ابراهیم خالقی»

سردار شهید «سید ابراهیم خالقی» در ۲ مهر ماه ۱۳۶۵ در شهرستان باشت چشم به جهان گشود و در ۵ دی ماه ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۴ در اروند رود به فیض شهادت نائل آمد
کد خبر: ۶۷۱۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۱ - 03June 2024
مروری بر زندگینامه شهید «سید ابراهیم خالقی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کهگیلویه و بویراحمد، سردار جاویدالاثر شهید «سید ابراهیم خالقی»، فرزند اسماعیل، در ۲ مهرماه ۱۳۳۲، در شهرستان باشت چشم به‌جهان گشود. 
 
با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عضویت این نهاد درآمد. پس از شروع جنگ تحمیلی برای دفاع از اعتقاداتش و پیروی از فرمان امام خمینی (ره) راهی جبهه‌های نور علیه ظلمت شد. 
 
سرانجام این سردار مجاهد ۵ دی ماه ۱۳۶۵، با شرکت در عملیات کربلای۴، در منطقه عملیاتی اروند رود، براثر اصابت ترکش شربت شهادت نوشید و جاودانه شد.
 
فرازی از وصیت نامه:
 
اینک من به جبهه می‌روم تا در کربلای خوزستان به ظفرمندان اسلام بپیوندم. به جبهه می‌روم، زیرا رزمندگان سراپا عشق عهد بسته اند که دور ایران را به گفته امام امت خندق بکشند و این خندق را از خون خود لبریز نمایند تا دشمن به هنگام ورودش به خاک سرزمین الهى مان در خونمان غرق شود و من هم براى تجدید پیمان و همگام شدن با برادرانم به فرمان امام، روح خدا و یاور مستضعفان رهسپار این دیار گشتم. 
 
انتهای پیام/ عباس جهانتاب
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار