فلسطین چگونه به موضوع اول دنیا تبدیل شد؟

ایستادگی و مقاومت ملت فلسطین در برابر اشغال سرزمین مادری خود توسط رژیم صهیونیستی و مبارزه برای آزادی موجب شده تا امروز مسئله فلسطین به مسئله اول جهان تبدیل شود و مردم دنیا هم‌صدا با فلسطینیان و در حمایت از آنان علیه این رژیم اشغالگر و نامشروع متحد شوند.
کد خبر: ۶۷۱۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸ - 03June 2024

چگونه فلسطین به موضوع اول دنیا تبدیل شده استگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: رهبر معظم انقلاب اسلامی، امام خامنه‌ای صبح دوشنبه در مراسم سی‌وپنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) نکات بسیار مهم و قابل توجهی را درباره دستاورد‌های عملیات «طوفان‌الاقصی» بیان فرمودند و به این مهم اشاره کردند که «مسئله فلسطین مسئله اول دنیا شده است».

اما چرا امروز فلسطین تبدیل به مسئله اول دنیا شده است؟ پاسخ این سوال را باید در آغاز فصل نوینی از مقاومت ملت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی با انجام عملیات «طوفان‌الاقص» جستجو کرد. زیرا از زمان انجام این عملیات غافلگیرکننده تا امروز تمام افکار عمومی و چشمان مردم دنیا را به مسئله فلسطین و «جنگ غزه» جلب شده است.

اول همه باید به عملیات «طوفان‌الاقصی» بپردازیم. عملیاتی که گروه‌های مقاومت فلسطینی در تاریخ ۷ اکتبر ۲۰۲۳ یا ۱۵ مهرماه سال گذشته و در پاسخ به جنایات فراوان و تمام ناشدنی رژیم صهیونیستی علیه مردم و مقدسات فلسطینیان صورت می‌داد، انجام دادند. عملیاتی وسیع و بی‌نظیر که شکستی بزرگ برای دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود و رهبر معظم انقلاب اسلامی هم در سخنان خود از آن به عنوان شکستی «ترمیم ناپذیر» یاد کردند.

اهمیت و جایگاه عملیات «طوفان‌الاقصی» در تحولات منطقه و سرزمین‌های فلسطین اشغالی تا به آنجا مهم و تعیین‌کننده بوده که کارشناسان و صاحب‌نظران اعتقاد دارند که هیچ جنبه از مسأله فلسطین به پیش از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ یا ۱۵ مهر ۱۴۰۲ بازنخواهد گشت. حتی نگاه بین‌المللی نیز به مسئله فلسطین نسبت به زمان قبل از انجام این عملیات غرورآفرین توسط گروه‌های مقاومت فلسطینی دچار تغییر و دگرگونی اساسی شده است.

از طرف دیگر، رژیم صهیونیستی با تحمیل جنگ غزه تا امروز نزدیک به ۴۰ هزار نفر از مردم این باریکه را به شهادت رسانده و و ده‌ها هزار نفر دیگر را نیز مجروح کرده است. ضمن اینکه ارتش رژیم صهیونیستی با بمباران هوایی، گلوله باران زمینی و دریایی موجب تخریب تقریبا کامل شهر غزه و از بین رفتن تمام زیرساخت‌های شهری آن شده است. همچنین ارتش اشغالگر و نامشروع صهیونیستی در ادامه جنایات حود دست به کشتار مردم در شهر رفح و ربایش فلسطینیان ساکن کرانه باختری نیز کرده است.

موضوع دیگر اینکه در مسئله فلسطین یکی از برجسته‌ترین درس‌ها و رویکرد‌ها را مشاهده می‌کنیم. زیرا از نخستین روز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران شاهد بودیم که حضرت امام خمینی (ره) همواره از مسئله فلسطین به عنوان مسئله اول جهان اسلام نام می‌بردند و با توجه به علم و بصیرت مثال‌زدنی خودشان آینده فلسطین را از ۵۰ سال قبل پیش‌بینی کرده بودند. بر این اساس هم است که امروز مشاهده می‌کنیم که سیر تحولات منطقه و سرزمین فلسطین به آن سمت و سویی رفته است که ایشان پیش‌بینی کرده بودند.

البته به موازات سعی و تلاش ملت فلسطین برای مبارزه با رژیم صهیونیستی شاهد تبلیغات رسمی رسانه‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی به منظور کمرنگ کردن و فراموشی نام فلسطین بودیم، ولی خوشبختانه و با کمک خداوند و تلاش گروه‌های مقاومت فلسطینی، آنها در این موضوع هم شکست خوردند. بر این اساس باید بگوییم که دنیای غرب و آمریکا در این سال‌ها بیکار نمانده بودند و برای سالیان متمادی در این مسیر حرکت می‌کردند ولی امروز مشاهده می‌کنیم که تمامی اقدامات و تلاش های آنها با شکستی سنگین روبرو شده است.

بر این اساس باید به این مهم بپردازیم که آن چیزی که ما امروز شاهد آن هستیم این است که بر خلاف تمامی تلاش‌ها و فعالیت‌های دشمنان اسلام و فلسطین، مسئله فلسطین به مسئله اول دنیا تبدیل شده است. شاهد ماجرا هم در تجمع‌ها و تظاهرات‌های خیابانی در کشور‌های مختلف اروپایی و آمریکا است و می‌بینیم که امروز مردم آزادی‌خواه و ظلم‌ستیز که از کشتار و نسل‌کشی فلسطینیان، بویژه مردم غزه توسط ماشین جنگی رژیم صهیونیستی خشمگین و عصبانی هستند برای اعتراض به خیابان‌ها آمده‌اند.

در واقع باید بگوییم که اخبار و گزارش‌هایی که این روز‌ها از قول سران و مقامات آمریکایی در مورد جنگ غزه و رژیم صهیونیستی منتشر می‌شود همان انفعال و سردرگمی است که مقامات آمریکایی و سران کاخ سفید به آن دچار شدند. زیرا دولت آمریکا امروز با توجه به فضای جهانی و خشم و عصبانیت افکار عمومی دنیا نسبت به نسل‌کشی فلسطینیان آنچنان گسترده شده که امکان هرگونه حمایت و پشتیبانی از این رژیم و اقدامات آن عملا غیرممکن است.

موضوع مهم و قابل توجه دیگر، هزینه بسیار سنگینی است که ملت فلسطین در مسیر نجات خود و مبارزه و مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی پرداخت کرده و همچنان هم در حال پرداخت آن است. در حقیقت باید گفت هزینه ای که ملت فلسطین در طول بیش از ۸۰ سال اخیر برای مقاومت و مبارزه علیه ريژیم اشغالگر قدس پرداخت کرده نشان از این مهم دارد که مردم این سرزمین همچنان بر سر اهداف و آرمان‌های استوار هستند.

در پایان باید گفت که همانگونه که در دهه‌های قبل دیدیم و در هشت ماه اخیر هم می‌بینیم، ملت فلسطین با وجود تمام ظلم و ستم‌هایی که رژیم صهیونیستی با پشتوانه دنیای غرب و آمریکا علیه آنها روا می‌دارد از مقاومت در برابر تجاوزگری‌های این رژیم نامشروع دست برنداشته و مبارزات خود را تا زمان آزادی و رهایی از چنگال رژیم صهیونیستی، بی‌امان و بدون وقفه ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها