مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان:

امام راحل دارای مکتب بود

حجت‌الاسلام «بیگدلی» گفت: امام راحل دارای مکتب بوده و شاگردانش نیز از این مکتب پیروی می‌کردند.
کد خبر: ۶۷۱۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۶ - 03June 2024

به گزارش دفاع‌پرس از زنجان، حجت‌الاسلام «بیگدلی» امروز در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز ارتحال امام خمینی(ره)و قیام خونین ۱۵ خرداد اظهار داشت: با نگاهی به زندگی امام راحل درمی یابیم که ایشان دارای مکتب فکری منحصر بفردی بودند که شاگردانشان نیز از آن بهره بردند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از شهادت قاسم سلیمانی به مکتب حاج قاسم اشاره داشتند، عنوان کرد: ایشان پیش از این اتفاق  نیز همواره به مکتب امام راحل اشاره می‌کردند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان با اشاره به اینکه مکتب محل تربیت آدمی است، بیان کرد: یکی از موضوعاتی که امام در مورد کارگزاران تراز خود چون رهبر انقلاب، شهید مطهری و شهید بهشتی و امثال آنها مورد توجه قرار دادند مردمی بودن آنها بوده و می‌گفتند اگر می‌خواهید بمانید باید کنار مردم باشید.

وی با اشاره به اینکه یکی از شاخص دیگر امام راحل در تربیت کارگزاران خود توجه به اصل استقلال کشور است، افزود: امام به کارگزاران خود آموزش دادند استقلال قاموس یک کشور است و اگر استقلال آسیب ببیند در همه زمینه‌ها آسیب خواهیم دید.

حجت‌الاسلام بیگدلی با اشاره به اینکه از دیدگاه امام (ره)، استقلال چندین زاویه دارد که شامل استقلال در علم، استقلال جغرافیایی و مسائل نظامی و اقتصادی و سایر مسائل می‌شود، بیان کرد: ما باید استقلال فکر و اندیشه داشته باشیم و این مهم را زمانی که هر یک از کارگزاران توجه کردند ما توفیقات چشم‌گیری داشته‌ایم.

وی با اشاره به توان نظامی امروز کشور و تاثیر آن بر عدم جسارت دشمنان به کشور بیان کرد: در بعد اقتصادی هم هر زمان کارگزاران توجه کردند نتیجه خوبی حاصل شده است و دشمن ضربه ای که به دنبال زدن آن بوده را نتوانسته وارد کند.

وی بابیان اینکه از دیگر شاخصه های مورد تاکید کارگزاران موضوع عدالت است، ادامه داد: برپایی عدالت حتی به عزیزترین کسان نیز مورد تاکید بنیان گذار انقلاب بوده است و تاکید داشتند که عدالت تنها برای دیگران نیست.

بیگدلی با اشاره به اینکه یکی از انتظارات امام خمینی(ره)موضوع رسیدگی به مشکلات مستضعفان بود، گفت: امام کوخ نشینان را ولی نعمتان خود می دانستند و در تلاش برای حل مشکل گروه های نیازمند و مستضعف و رفع مشکلات معیشتی آنان بودند و همین موضوع را از کارگزاران خود انتظار داشتند.

وی همچنین به سایر انتظارات و ویژگیهای کارگزاران امام اشاره و گفت: قانون مداری، سعه صدر، عامل بودن به قانون و برخورد قاطع با قانون گریزان از دیگر این نمونه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه وحدت دیگر موضوع مورد تاکید بنیان گذار انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: این وحدت به معنی تلاش برای پیوند بین همه اقشار مردم، سیاسیون و جناح ها با تاکید بر تلاش برای اقتدار کشور و اینکه برای صلابت ایران اسلامی همگان در یک مسیر گام بردارند، است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها