نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

امام «مردم» را از باب عقلانیت وارد صحنه سیاست کرد

 حجت‌الاسلام«مطیعی» گفت: امام «مردم» را از باب عقلانیت وارد صحنه سیاست کرد، امام خمینی (ره) پایه‌گذار مردم‌سالاری دینی بود که امروز مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار دارد.
کد خبر: ۶۷۱۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۰ - 03June 2024

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام  و المسلمین «مرتضی مطیعی» نماینده ولی فقیه در استان سمنان در مراسم گرامی داشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در مسجد امام حسین (ع) مجن شاهرود به بازخوانی مکتب و سیره امام خمینی (ره) پرداخت و اظهار داشت: امام خمینی (ره) یک مکتب فکری، علمی و عملی برای زندگی سعادتمندانه در دنیا و آخرت است.

وی با بیان اینکه مکتب امام خمینی (ره) دارای سه ضلع اساسی است افزود: یکی از اضلاع مهم مکتب امام راحل (ره) بهره‌گیری از عقلانیت و خرد و ضلع دیگر آن معنویت و خودسازی است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان «عدالت» را سومین ضلع مکتب امام خمینی (ره) عنوان کرد و گفت: آن انکه دوران پیش از انقلاب اسلامی را درک کرده‌اند می‌دانند که آبا و اجدادشان در مورد نظام‌های سیاسی قاجار و پهلوی چگونه قضاوت می‌کردند چراکه در آن رژیم‌ها نه کسی از حق انتخاب برخوردار بود، نه کسی می‌توانست اظهارنظر کند و نه کسی امکان مداخله در امور کشور را داشت!

مطیعی ادامه داد: در رژیم پهلوی بسیاری از مردم اساساً نمی‌دانستند نماینده مجلس آنها چه کسی است چراکه از شاه تا وزیر و وکلا توسط اجانب تعیین می‌شدند و هرچند عنوان حکومت «سلطنت مشروطه» بود اما بدترین نوع استبداد و دیکتاتوری در کشور اعمال می‌شد.

وی با بیان اینکه امام «مردم» را از باب عقلانیت وارد صحنه سیاست کرد افزود: امام خمینی (ره) پایه‌گذار مردم‌سالاری دینی بود که امروز مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار دارد و این امر حتی شامل مجلس خبرگان رهبری نیز می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار