حزب‌الله لبنان آماده جنگ فراگیر با رژیم صهیونیستی

رزمندگان حزب‌الله لبنان با حفظ و افزایش قابل توجه و چشمگیر آمادگی دفاعی و رزمی خود برای هرگونه رویارویی احتمالی با رژیم صهیونیستی در بالاترین سطح آمادگی قرار دارند.
کد خبر: ۶۷۱۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۵ - 05June 2024

حزب‌الله لبنان آماده جنگ تمام عیار با رژیم صهیونیستیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: نیرو‌های حزب‌الله لبنان از همان روز‌های نخست آغاز جنگ غزه با استقرار نیرو‌های خود در مرز‌های شمالی با سرزمین‌های فلسطین اشغالی عملیات‌ها و حملات خود علیه نیرو‌ها و اماکن نظامی رژیم صهیونیستی را آغاز کردند و با ضرب آهنگ مناسب، روبه رشد و حساب شده مواضع نظامی ارتش «اسرائیل» را آماج حملات خود قرار دادند.

این عملیات‌های حزب‌الله لبنان در شمال سرزمین‌های فلسطین اشغالی که با هدف قرار دادن مناطق مرزی و شهرک‌های صهیونیست‌نشین همراه بود موجب شد تا ده‌ها هزار نفر از شهرک‌نشینان صهیونیست از ترس جان خود مجبور به فرار از این مناطق و شهرک‌ها شده و به مناطق دیگری کوچ کردند. موضوعی که بحرانی جدید را برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرد. 

بر همین اساس نیز شاهد بودیم که ارتش رژیم صهیونیستی مجبور شد تا برای مقابله با عملیات‌های حزب‌الله لبنان، تعدادی از لشکر‌های خود را در مناطق مرزی با جنوب لبنان مستقر کند. عاملی که می‌توان گفت یکی از اهداف اصلی حزب‌الله لبنان به منظور کاهش فشار ارتش رژیم صهیونیستی در انجام حملات نظامی به نوار غزه بود.

البته دشمن صهیونیستی هم در برابر عملیات‌ها و حملات حزب‌الله لبنان بیکار نماند و با انجام حملات نظامی و بمباران و گلوله‌باران مناطق جنوب لبنان و اماکن نظامی حزب‌الله لبنان بیش از ۱۵۰ نفر نیرو‌های این گروه مقاومت لبنانی را به شهادت رساند. ضمن اینکه در این حملاتی که در طول هشت ماه اخیر انجام داد بسیاری از اماکن و مراکز نظامی حزب‌الله لبنان را مورد هدف قرار داده و به آنها آسیب‌های جدی وارد کرده است.

اما موضوع بسیار جالب توجه و قابل تامل در جریان درگیری‌های هشت ماه اخیر میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی قدرت و توانایی این نیروی مقاومت لبنانی در انجام حملات دقیق و موثر به اماکن و مراکز نظامی آن رژیم اشغالگر و نامشروع بود. حملات و عملیاتی‌هایی که با تداوم آن تا امروز عملا رژیم صهیونیستی را داخل بحرانی جدی و عمیق قرار داد و موجب شد تا تلفات و خسارات فراوانی را از حزب‌الله لبنان پذیرا شود.

حزب‌الله لبنان با درپیش گرفتن یک برنامه و استراتژی دقیق و حساب شده عملیات‌ها و حملات خود را با انواع و اقسام سلاح‌های سبک و سنگین علیه دشمن صهیونیستی آغاز کرده و تا امروز نیز همچنان ادامه می‌دهد. عملیاتی که موجب هراس و نگرانی روزافزون سران و مقامات رژیم صهیونیستی شده و آنها را با معادله‌ای لاینحل روبرو کرده است.

از طرف دیگر مقامات و فرماندهان حزب‌الله لبنان بار‌ها در سخنان خود خطاب به سران و مقامات رژیم صهیونیستی گوشزد کردند که اگر خواهان پایان عملیات‌های این گروه مقاومت اسلامی لبنانی هستند باید هرچه زودتر جنگ غزه و انجام حملات نظامی به غزه و رفح را متوقف کرده و آتش‌بس دائمی را با گروه حماس امضاء کنند.

این در حالی است که شاهد هستیم رژیم صهیونیستی نه تنها به این خواسته حزب‌الله لبنان توجهی نکرد بلکه حملات خود علیه نیرو‌های این گروه مقاومت لبنانی را شدت بخشید. اما در آن سو حزب‌الله لبنان هم با گسترش عملیات‌ها و حملات خود به رژیم صهیونیستی از موشک‌های «برکان» و پهپاد‌های انتحاری و شناسایی در انجام عملیات و هدف قرار دادن اماکن و مراکز نظامی رژیم صهیونیستی استفاده کرد.

در پایان باید گفت مقامات مختلف حزب‌الله لبنان بار‌ها در سخنان و اظهارات خود خطاب به سران و مقامات رژیم صهیونیستی هشدار دادند که این گروه مقاومت تا امروز بخش اندکی از توان نظامی خود را به نمایش گذاشته و در آمادگی کامل برای هرگونه درگیری احتمالی با رژیم صهیونیستی به‌سر می‌برد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها