مدیر دانشنامه دفاع مقدس خراسان شمالی:

تمام دستگاه‌های اجرایی در تدوین دانشنامه دفاع مقدس خراسان شمالی نقش‌آفرینی کنند

هرامی بر ضرورت همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های کشوری و لشکری مستقر در استان خراسان شمالی در جمع‌آوری و تکمیل آمار و اطلاعات دفاع مقدس در تدوین دانشنامه دفاع مقدس تاکید کرد.
کد خبر: ۶۷۱۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۷ - 05June 2024

همه دستگاه‌های اجرایی در تدوین دانشنامه دفاع مقدس خراسان شمالی نقش‌آفرینی کنندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، «مژده بهرامی» مدیر دانشنامه دفاع مقدس خراسان شمالی امروز (چهارشنبه) ضمن بزرگداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب و شهدای خدمت، اظهار داشت: یکی از مهمترین مطالبات فرماندهی معظم کل قوا در حوزه دفاع مقدس که مکرراً در سخنرانی‌ها به آن اشاره فرموده‌اند، تهیه یک دایرة‌المعارف و دانشنامه علمی، مستند و جامع است که بر اساس واقعیت‌های انقلاب و دوران دفاع مقدس باشد.

وی با اشاره به اینکه پروژه دانشنامه دفاع مقدس خراسان شمالی از اواخر سال ۱۳۹۴ با تشکیل شورای علمی و برنامه‌ریزی با حضور نخبگان و صاحبنظران آغاز شد، افزود: استان خراسان شمالی یکی از استان‌های پیشگام در حوزه فعالیت‌های علمی و پژوهشی دفاع مقدس است که خوشبختانه زیرساخت‌های بسیار خوبی اعم از کارگروه‌های علمی و تیم‌های اساتید دانشگاهی برای هرگونه فعالیت در حوزه دفاع مقدس فراهم شده است. همه دستگاه‌های اجرایی و ادارات و نهادها در دوران دفاع مقدس نقش داشتند و می‌بایست در تدوین دانشنامه دفاع مقدس خراسان شمالی نقش‌آفرینی کنند.

بهرامی با تأکید بر ضرورت همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های کشوری و لشکری مستقر در استان در جمع‌آوری و تکمیل آمار و اطلاعات دفاع مقدس، تصریح کرد: در بدو امر گروه‌های علمی با حضور فرماندهان پیشکسوت دفاع مقدس و اساتید دانشگاه‌ها تشکیل و جلسات توجیهی در سه گروه علمی؛ نظامی و جغرافیا، شهداء و اشخاص و فرهنگی اجتماعی به جمع‌آوری اسناد، اطلاعات و آمار دفاع مقدس موجود در استان پرداخت. در همین راستا ۴۷۰ مدخل دانشنامه تدوین و طی جلسه دفاعیه‌ای تصویب و پرونده‌های علمی آن نیز همزمان تدوین شد. تاکنون بیش از ۲۵۰ مقاله تدوین و در نظر است با تکمیل مقالات و تأیید نهایی آن به فضل الهی در سال جاری از دانشنامه دفاع مقدس رونمایی و مورد بهره‌برداری اقشار جامعه قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار