برگزاری یادواره ملی شهید «طوسی» در تهران

یادواره ملی سردار سرلشکر شهید «محمد حسن قاسمی طوسی» در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۷۱۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸ - 05June 2024

برگزاری یادواره ملی شهید «طوسی» در تهرانبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، جلسه ستاد یادواره ملی سردار سرلشکر شهید «محمد حسن قاسمی طوسی» امروز با حضور سرهنگ «عسکر مجیدی» معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا در ساختمان اداری دومین کنگره شهدای استان مازندران برگزار شد.

در راستای دومین کنگره ملی شهدای سرافراز استان مازندران، یادواره ملی سرلشکر شهید «محمدحسن قاسمی طوسی» فرمانده اطلاعات و عملیات لشکر ویژه ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس،۱۴تیر سالجاری در مرکز فرهنگی برج میلاد تهران برگزار خواهد شد. 

سردار شهید «محمد حسن قاسمی طوسی» سال ۱۳۳۷ در روستای «طوسکلا» شهرستان نکا به دنیا آمد، یکی از مهمترین مسئولیت‌های این دلاور و مجاهد خستگی ناپذیر مازندرانی در دوران دفاع مقدس، فرمانده اطلاعات و عملیات لشکر ویژه ۲۵ کربلا بوده است که نقش بارز و حماسه آفرینی او در طی عملیات والفجر هشت و فتح فاو زبانزد بوده و در تاریخ ماندگار شده است به طوری که سرداران و پیشکسوتان جهاد و شهادت او را با عنوان مالک اشتر لشکر ویژه ۲۵کربلا می‌شناسند. 

این فرمانده مجاهد و خط شکن پس از حماسه آفرینی‌های بزرگ و ماندگار در فروردین سال ۱۳۶۶ بر اثر اصابت ترکش‌های خمپاره بعثی‌ها در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها